Vrhunski filmi, ki jih verjetno niste gledali (pa bi jih morali) – 5. del
Kot zdaj že postaja običaj, smo za vas ponovno pripravili nekaj unikatnih filmskih predlogov, katere bi si moral ogledati vsak pravi ljubitelj filmov. Poiskali smo nekaj starih pa tudi nedavnih draguljev, o katerih se premalo govori. Predlagani filmi so vrhunski in prepričani smo, da boste po ogledu vsakega ostali brez besed.
Najbolj aktualni in priljubljeni filmi niso nujno najbolj kvalitetni. Agresiven marketing nas prepogosto prepriča, da gremo v kino in domov odidemo razočarani in prazni, saj novi »hiti« redko upravičijo pričakovanja.
Najboljši filmi, ki z nami ostanejo še nekaj dni, so navadno tisti, na katere naletimo naključno in nas popolnoma prevzamejo iz takšnega ali drugačnega razloga.
Za vas smo zato pripravili že peto edicijo vrhunskih filmskih predlogov, saj si želimo, da tudi vi doživite to edinstveno filmsko izkušnjo. Prepričani smo, da vam po ogledu ne bo žal in se že veselimo povratne informacije.
Prejšnje izdaje rubrike vrhunskih filmov najdete na naslednjih povezavah:
1. del,
2. del,
3. del,
4. del.
V peti ediciji pa smo za vas izbrali naslednje filme:
Tatovi koles/Bicycle Thieves (1948)
Tatovi koles oz. Ladri di biciclette (angleško Bicycle Thieves) je italijanski film, po ogledu katerega boste še nekaj časa obsedeli brez besed in se zamislili nad svojim življenjem. Neorealistična drama Vittoria de Sice velja za enega najboljših filmov vseh časov, ki z lahkoto preživi test časa in je še danes relevantna. V glavni vlogi je Lamberto Maggiorani kot obupan oče, kateremu so ukradli kolo. Slednje je pogoj za službo in posledično preživetje družine. Pomembno vlogo ima sin, ki ga odlično upodobi Enzo Staiola. Film govori o malem človeku in nagovarja delovne ljudi ter odpira popolnoma nov pogled na vsakodnevne krivice. Močno priporočamo.
Persona (1966)
Persona je švedska psihološka drama legendarnega režiserja Ingmarja Bergmana. V filmskih krogih velja za kritični Mount Everest, saj nima nujno enotne razlage in se ga da različno interpretirati. Eden mojih najljubših filmov, ki vam bo odprl popolnoma nov filmski svet. Persona ne predstavlja samo vizualne poslastice, temveč tudi intelektualni izziv. Liv Ullmann in Bibi Andersson sta fantastični, režija in vizija Bergmana pa vsaj 40 let pred svojim časom. Temelji na teoriji Carla Junga o personi in po ogledu boste na internetu razlago konca filma iskali še nekaj časa. Kot rečeno, pravilnega odgovora ni, zato nas zanima, kako ste film in konec doživeli vi?
Božanski dnevi/Days of Heaven (1978)
Božanski dnevi oz. Days of Heaven je romantična drama ameriškega režiserja Terrenca Malicka. Film govori o mladem paru, ki se izdajata za brata in sestro, da bi si zagotovila delo na kmetiji v Teksasu. Težava nastane, ko želi bogati lastnik kmetije »sestro« za ženo. Razkriti resnico in tvegati izgubo službe ali nadaljevati s prevaro za ceno preživetja? V glavni vlogi so Richard Gere, Brooke Adams in Sam Shepard. Šele drugi film Malicka, ki je že jasno nakazal na to, da gledamo filmskega mojstra. Režija in fotografija slike sta neverjetni, piko na i pa daje večna glasba Ennia Morriconeja.
Seks, laži in videotrakovi/Sex, Lies and Videotape (1989)
Seks, laži in videotrakovi oz. Sex, Lies and Videotape je neodvisni film in režijski prvenec enega najbolj popularnih režiserjev Stevena Soderbergha. Velja za enega najboljših režijskih prvencev vseh časov. Premiero je doživel na festivalu v Cannesu, kjer je osvojil zlato palmo. Soderbergh je pri 26-tih letih postal najmlajši zmagovalec te prestižne nagrade. Film govori o težavnem moškem, ki snema ženske, ki razpravljajo o svoji spolnosti in s tem povezanimi fantazijami. Njegove aktivnosti močno vplivajo na življenje lokalnih zakoncev in ženine mlajše sestre. V glavnih vlogah so James Spader, Andie MacDowell, Peter Gallagher in Laura San Giacomo. Film je povzročil revolucijo v industriji neodvisnih filmov in omogočil Tarantinu in ostalim režiserjem tistega časa, da so s svojimi prvenci storili prvi korak proti Hollywoodu in večnosti.
Ljubezen/Amour (2012)
Ljubezen oz. Amour je francoska drama avstrijskega režiserja Michaela Hanekeja. Film, ki se vas bo dotaknil v najbolj intenzivnem pomenu besede govori o starejšem paru, ki uživa v zasluženem pokoju, ko jima načrte nepričakovano prekriža ženina kap. Njuna ljubezen je postavljena pod precejšnjo preizkušnjo, saj ona ostane paralizirana po celotni desni strani telesa. V glavnih vlogah sta Jean-Louis Trintignant in Emmanuelle Riva, ki sta absolutno briljantna. Režija Hanekeja je izvrstna in film je na festivalu v Cannesu zasluženo prejel zlato palmo. Eden najboljših, če ne najboljši film o bolezni.
Za Samo/For Sama (2019)
Za Samo oz. For Sama je vojni dokumentarec v celoti produciran s strani Waad Al-Kateab. Govori o njej in njenem novinarskem udejstvovanju ter poskusu preživetja v času upora v Siriji. Njen mož je eden redkih zdravnikov v mestu Aleppo in skupaj skušajo pomagati številnim žrtvam brutalne vojne. Grozljivo nazoren dokumentarni film, ki kaže na težko življenje v vojnih časih, a vsekakor vreden ogleda. Laiki si brez podobnih filmov sploh ne bi mogli predstavljati, kako privilegirano življenje imamo, dokler ne vidimo grozot, ki se dogajajo na drugem koncu našega planeta. Včasih je jamranje odveč. Drugim gre bistveno slabše.
Upamo, da si boste vsaj katerega od teh filmov ogledali. Zelo nas zanima vaša povratna informacija, zato bomo veseli mnenja, kritike in vaših predlogov podobno vrhunskih filmov.