Recenzija: The Gray Man

»Povprečen poskus začetka franšize s strani Netflixa«

The Gray Man je najnovejša Netflix uspešnica, ki je hkrati tudi začetek franšize in poskus nečesa večjega s strani Netflixa. Posnet je po romanih Marka Greaneyja. Po štirih letih premora se v glavni vlogi vrača priljubljeni Ryan Gosling, vlogo zlikovca pa je tokrat prevzel karizmatični Chris Evans. Film je stal kar 200 milijonov dolarjev in ga lahko označimo kot zelo drag, a zgolj povprečen poskus začetek franšize s strani Netflixa. Ljubiteljem akcije bo najbrž dober, a na mizi pušča veliko neizkoriščenega potenciala.

Netflix si že nekaj časa prizadeva zadeti jackpot in osupniti gledalce z dragimi filmi, ki niso nujno tudi precej kvalitetni. V zadnjem času se jim je začel dogajati upad naročnikov, zato je za njih toliko bolj pomembno, da jih nekako zadržijo. HBO Max, Disney+, Amazon Prime in ostali so na preži in imajo v zadnjem času več bolj kvalitetnih izvirnih zgodb. Netflix zato potrebuje svojo kuro, ki bo nosila zlata jajca, saj se bo tudi serija Stranger Things, verjetno njihov največji hit, kmalu zaključila.

Kako torej Netflix odgovarja? Pokusili so z Red Notice, a je bil odziv zelo slab, ker tudi film ni nič posebnega. Vseeno bojda dobimo še dva filma v tistem svetu. Zdaj pa so vložili velike vsote denarja v zvezdniško igralsko zasedbo in svojo akcijsko franšizo v stilu Bonda ali Bourna, da bi na domače ekrane pripeljali zgodbe iz romanov The Gray Man. Jim je uspelo? Ja in ne. To bo pokazal čas. Gledanost je v prvem vikendu rekordna, a to filma še ne naredi nujno odličnega.

The Gray Man je zgodba o bivšem zaporniku, Sierri Six, ki mu CIA omogoči predčasen izpust iz zapora, v primeru, da bo za njih počel »umazane stvari«, ko ga bodo potrebovali. Po domače, deloval bo v sivi coni. Od tod tudi ime. V glavni vlogi je Ryan Gosling, ki je imel zdaj nekaj časa igralski premor. Od takrat se ni spremenil prav nič. Še vedno stoičen, umirjen, redkobeseden in simpatičen.

The Gray Man Ryan Gosling

Za režijo sta poprijela brata Russo, najbolj znana po svojem udejstvovanju v Marvel svetu. Nazadnje sta podirala rekorde s filmi kot sta Maščevalci: Brezmejna vojna in Maščevalci: Zaključek. V zadnjih dneh sta razburjala s svojimi izjavami o kino izkušnji, a nato svojih besed nista upravičila. Film je z vidika režije povprečen, pa še to, če smo zelo radodarni. Vse skupaj je precej kaotično in se dogaja na tako številnih lokacijah, da je že bizarno.

Najbolj vsekakor blestijo igralci. Gosling je v svoji vlogi zelo dober, četudi smo nekaj podobnega z njegove strani že videli npr. v filmu Drive. Chris Evans je kot zlikovec maksimalno nadležen in mu to, karkoli že poskuša s tem likom, zelo dobro uspe. Ana de Armas je po nekajminutnem prevzemu zadnjega Bonda, ko je navdušila prav vse, tokrat dobila več akcijskih prizorov in jih tudi odlično vnovčila. Pozitivno je, da ni v filmu zgolj kot potencialna ženska partnerica zaradi svojega izgleda, temveč dejansko protagonistu večkrat reši kožo in je popolnoma enakovredna v tem pogledu.

Ana de Armas The Gray Man

Film je povprečen, nič posebnega, kljub megalomanskemu proračunu. Klasična novodobna visokoproračunska akcija. Najbolj izstopajo akcijski prizori, ki so snemani po celem svetu. Vidimo nekaj res elitnih lokacij v srcu Evrope, kot so Praga, Berlin in Dunaj, pa tudi idilično Hrvaško in podzemlje Tajske.

Akcijski prizori so dobro koreografirani, najbolj izstopa prav tisti v Pragi, tudi sam zaključek filma in borba ob sončnem vzhodu je zelo vizualno zadovoljiva.

Dialog je zelo generičen. Gosling se trudi s svojim subtilnim humorjem iztržiti vse kar bi bilo možno, a ima v okviru scenarija žal določene omejitve. Veliko je kratkih citatov, ki ostanejo z nami kot je npr. »Samo še en četrtek.«

Montaža je z roko v roki z režijo namensko zelo kaotična. To še posebej izstopa pri akcijskih prizorih, kjer sta režiserja čutila dolžnost z unikatnim kadriranjem in obračanjem kamere dodatno popestriti akcijo na ekranu. To ni bilo potrebno, saj so prav ti prizori najboljši del filma.

Še enkrat se je izkazala mlada Julia Butters, na katero bo v prihodnje potrebno biti pozoren. Že v Tarantinovem Bilo je nekoč v Hollywoodu je blestela v prizorih z Leonardom DiCapriem, tudi tokrat pa je povsem enakovredna največjim filmskim zvezdnikom.

Razočaranje filma je vsekakor to, da niso dovolj učinkovito predstavili glavnega junaka in njegovega sveta. Za prvi film v potencialni franšizi je potrebno gledalcem vseeno dati nekaj več. To je pomanjkljivost Netflixovega sistema, ker je že znano, da bomo dobili še dva filma v tem svetu – predzgodbo in nadaljevanje. Tako smo v tem filmu enostavno skočili neposredno v akcijo in dobili res nujne informacije o protagonistu. Še vedno zanj navijamo, a bi zagotovo čutili večjo povezanost, če bi nam ga zgodba bolj organsko predstavila ter več pokazala in manj povedala.

Še ena pomanjkljivost je, da se enostavno dogaja preveč. Vsi imamo radi filme, kjer je veliko dogajanja, pa naj bo to očitno ali znotraj likov. Tukaj so z akcijo in (pre)številnimi lokacijami enostavno pretiravali. Izbira glasbe je všečna, a se tekom filma ponavlja trend, da jo dobimo zgolj ob akcijskih prizorih.

Še vedno je film solidna akcija, ki tudi zaradi svojega proračuna nekako izpolni minimalne standarde in bo mnogim verjetno celo zelo všeč.

Film The Gray Man se trenutno predvaja izključno na Netflixu. Priporočali bi ga vsem ljubiteljem akcije. Poglejte ga in nam sporočite, kako se vam je zdel in ali je Netflix tokrat zadel terno.

OCENA: 3/5

Film vam bo všeč, če ste uživali v:

PLUSI

  • Vratolomni akcijski prizori
  • Dobre igralske predstave
  • Prepričljiva predstava Ryana Goslinga
  • Subtilen humor

MINUSI

  • Preštevilne lokacije
  • Generičen dialog in režija
  • Preveč ponavljajočega dogajanja

Sorodne recenzije

Poiščite nas na družbenih omrežjih

scroll to top