Recenzija: Poslednji dvoboj

»Presežek v vseh možnih pogledih«

Ko Ridley Scott najavi svoj naslednji film, marsikdo zastriže z ušesi. Gre namreč za odličnega mojstra kinematografije, ki vedno znova preseneti z izvrstnimi visoko-proračunskimi filmi, ki se gledalcem s sijajno prikazanim svetom, napetim dogajanjem in pomenljivo zgodbo vedno znova zasidrajo globoko v srca. Zato je njegov zadnji projekt, Poslednji dvoboj, takoj po najavi nemudoma postal eden najbolj pričakovanih filmov leta.

Poslednji dvoboj je že z najavo postavil izjemno visoka pričakovanja, napovednik pa je ta pričakovanja samo še povišal. Film je ta pričakovanja po ogledu dosegel in presegel in dostavil še mnogo več, kot bi si lahko sploh predstavljali. V prenesenem pomenu predstavi aktualno družbeno kritiko, poleg tega pa dostavi še učno uro vsem filmarjem ter filmsko poslastico vsem filmskim navdušencem. Gre res za presežek v vseh možnih pogledih.

Zgodba se tokrat vrača nazaj v srednji vek, v srce Francije. Že takoj po prvem prizoru je jasno, da bo šlo za izjemno mojstrovino, polno čustvenega naboja. Slika je temačna, glasba je groba, liki so robustni in srednjeveški, zgodba pa resnična in pomenljiva. Dogajanje je pestro in zanimivo, preseneti pa pripovedni koncept po zgledu Akire Kurasawe iz Rashomona, kjer isto zgodbo vidimo skozi oči različnih likov. Ker takšnega formata pred ogledom zagotovo ne pričakujemo, ta daje filmu dodatno težo, hkrati pa naredi zgodbo kompleksnejšo, bolj zanimivo in bolj izrazito, kot jo gledalec pričakuje po branju opisa ali gledanju napovednika.

Film tako spremlja tri glavne like, ki jih vrhunsko upodobi zvezdniška ekipa (Matt Damon, Adam Driver in Jodie Comer). Vsak lik predstavi svoj vidik velike tragedije, ki ga opis ali napovednik ne razkrijeta (zato ga tudi mi ne bomo). Vsem poznavalcem zgodovine bo ta sicer že znan, vendar zaradi koncepta film vseeno ostane zanimiv, preobrat pa je presenetljiv.

Liki se v filmu tako razvijajo skozi različne poglede dojemanja zgodbe, gledalec pa si ob njih ustvarja lastno mnenje. Tega lahko prav vsak ob velikem preobratu popolnoma spremeni, saj detajli ustvarjajo objektivno mnenje, gledalcu pa je prepuščeno, kako si jih bo interpretiral. 

Jodie Comer The Last Duel

Ker gre v tem primeru za mojstra kinematografije in resnično zgodbo, nam režiser skozi film daje jasne nastavke, ki bi naj gledalcu pomagali najti pravilen in zgodovinsko točen odgovor. Ta je lahko skozi povedane resnice različen, zato film deluje perfektno kot družbena kritika sodobnega sveta. Ob velikem premisleku se zdi, da gre režiser tako daleč, da celo meče rokavico vsem trenutnim aktivistom, ki “brezciljno” širijo svoje poglede med ljudi.

Sporočilo je jasno in takšno, kot ga svet trenutno zares potrebuje. Iz tega razloga upamo, da ga bo množica prepoznala in videla film s kritičnimi očmi in ne zgolj kot še en zgodovinski film. Pa vendar, tudi če ga gledamo zgolj tako, dobimo popolno zgodovinsko dramo.

Film priporočamo prav vsem, ogled pa je možen v vseh večjih kinematografih v Sloveniji.

Ocena: 5/5

Film vam bo všeč, če ste uživali v:

PLUSI

  • Odlična upodobitev srednjega veka
  • Atraktiven koncept filma, ki interpretacijo zaključka prepušča gledalcu
  • Aktualna sporočilnost, ki se kritično prenaša na sodobni svet
  • Napet in vznemirljiv končni spopad

MINUSI

  • Predhodno znanje zgodovine absolutno dobrodošlo

Sorodne recenzije

Poiščite nas na družbenih omrežjih