Recenzija: Kako izuriti svojega zmaja
»Daleč najboljša igrana predelava animiranega filma«
-
Žiga Kastelic - 10 junija, 2025
- 17:00
»Če bo kdo posnel ta film, ga bom jaz,« je pred leti povedal Dean DeBlois in začel delo na igrani predelavi animiranega filma, ki ga je leta 2010 ustvaril s Chrisom Sandersom. In že tu ima predelava prednost pred številnimi predelavami studia Disney, saj je pogovor odšel iz smeri, ali to potrebujemo, v smer, če že kdo, potem naj bo on. Tako je pred nami igrani Kako izuriti svojega zmaja, pri katerem si lahko srčni ljubitelji originala oddahnejo.
Kako izuriti svojega zmaja je ena najboljših trilogij vseh časov. Čeprav je bil že animirani film predelava knjige, bodo bralci naslovov Cresside Cowell priznali, da film zgodbo povzdigne na neverjetno raven iz otroških zgodbic v zgodbo o odraščanju, prijateljstvu in povezanosti. Viki in Brezzobi sta se usidrala v srca gledalcev, pri čemer je prav črni zmajček eden najboljših animiranih likov vseh časov. Glavna skrb pred ogledom je bila, ali ta vez ostaja, saj bi v nasprotnem primeru film propadel.
Zgodbo poznamo. Na Otoku gumpcev prebivajo vikingi, najboljši najboljših, ki se ukvarjajo s posebno obliko škodljivcev – zmaji. Med njimi je mali Viki (Mason Thames), sin poglavarja Stoika (Gerard Butler), ki ni ravno najbolj spreten. Ko mu uspe sestreliti Nočni bes, dozdaj še nevidenega zmaja, mu nihče ne verjame. A ko ga želi ubiti, da bi končno pripadal svojemu ljudstvu, mu zmajeve oči razkrijejo strah, ki mu je še kako poznan. Med zmajem in vikingom se splete vez, ki bo spremenila naravo vikingov, začenši z mlado Astrid (Nico Parker) in skupino priljubljenih mulcev.
Brez kakršnegakoli ovinkarjenja, gre za najboljšo igrano predelavo animiranega filma, kar smo jo videli. Zakaj popravljati nekaj, kar je že tako popolno. Ne gre le za zvestobo izvirniku, saj gre v večini filma za iste prizore v drugačnem mediju, kar bo sicer mnogim predstavljalo trn v peti, a ker režiserju in ekipi dejansko uspe izvleči maksimum, se je treba vprašati, kaj za zlodja počne Disney s svojimi filmi. Dean DeBlois je več kot zvest svojemu izdelku in vrne vse prizore in trenutke, ki so tako priljubljeni že petnajst let.
Skladatelj John Powell se je vrnil in s seboj prinesel melos, ki zadene še močneje, tokrat z rahlo nostalgično noto. Ko se Viki in Brezzobi prvič dotakneta, prvič poletita in prvič padeta … Vse presenetljivo dobro deluje, ker se mladenič Mason Thames v vlogi, ki ji je Jay Baruchel samo z glasom dal toliko globine, znajde fantastično. Viki je ostal Viki.
Enako je s preostalimi liki, med katerimi prednjači poglavar Stoik, kjer se Gerard Butler vrne v vlogi iz animirane trilogije. Enako je z Astrid, kjer ji Nico Parker vnese dovolj ambicioznosti in želje, da njena pripravljenost za spremembe izpolni pričakovanja. To bi lahko zapisali za vse like, ki ustvarjajo Otok gumpcev, a nič ne bi delovalo, če Viki ne bi imel nasproti sebe animiranega zmaja.
Brezzobi je izredno močan lik, ki ne govori, svoja čustva pa izraža zgolj z očmi, mimiko in mačjimi/pasjimi premiki. Kot ni bilo nič čudnega, da je bil pred petnajstimi leti tako priljubljen, ni nič čudnega, da bo enako priljubljen tudi po predelavah.
In če smo se za trenutek zbali, da podrobnosti in specifični trenutki filma, kot je odsev v njegovih očeh ali najmanjše malenkosti prvega leta, ne bodo take, kot v originalu, smo se bali zaman. Nenazadnje je direktorja fotografije Billa Popa priporočil sam Roger Deakins, ki je sodeloval pri izvirniku. Pope poskrbi za svoje najboljše delo po Matrici, v pomoč pa so mu tako odlično izdelani kostumi kot scenografija in dežela Ferskih otokov, ki jo pogosto uporabi za ozadje.
Spomnimo, da je bil v animiranem filmu prizor prvega leta tako dobro izpeljan, da so se po njem zgledovali tudi v Igri prestolov in Zmajevi hiši.
Če bo finančni uspeh film, za katerega naj bi po poročanjih že pred začetkom snemanja porabili 50 milijonov dolarjev – animirani film je stal 165 milijonov dolarjev in zaslužil 495 milijonov – zagotovljen, potem se za usodo trilogije ni bati. S potrditvijo nadaljevanja, ki izide leta 2027, smo na zelo dobri poti, da iz iste zgodbe dobimo kar dve enako kvalitetni trilogiji.
Kako izuriti svojega zmaja je šolski primer predelave iz animiranega v igrani svet. Kar se je Disney trudil zadnjih deset let, je Dreamworks z odliko opravil v prvem poskusu. Prav gotovo se bodo znašli nasprotniki filma, a ti prav gotovo nimajo radi zmajev in vikingov. A ne glede na to, gre za najboljšo predelavo animiranega filma do tega trenutka.
Ocena: 5/5
Film je na ogled v slovenskih kinematografih.
PLUSI
- Zvestoba izvirniku
- Vez med Vikijem in Brezzobim
- Glasba, kostumi in scenografija
- Igralska zasedba
- Srce je na pravem mestu
MINUSI
- Nekoliko daljši igrani čas