Recenzija: Gran Turismo
- Žiga Špile
- 1 septembra, 2023
- 12:23
Zadnji, najnovejši trend v Hollywoodu je tu, s seboj pa prinaša novo žrtev – najprestižnejšo Sonyjevo franšizo Gran Turismo. Avtomobilska simulacija, ki že več kot 20 let izjemno vpliva na industrijo videoiger in avtošport na splošno, je to poletje dobila filmsko različico, ki pa je vse pretekle igralce in navdušence videoigre pustila hladne. Če se zdi, da videoigra natančno ve, kaj je in kdo so njeni igralci, pa je vpliv “kravatarjev” v tem filmu tako očiten, da smo dobili podpovprečen izdelek, ki bolj spominja na otroški znanstveno-fantastični film kot na film za prave avtomobilske navdušence.
Gran Turismo je eden tistih naslovov, ki si nedvomno zasluži svoje mesto v filmski industriji (to smo zapisali tudi v tej lestvici). Potencial imena je tako velik, da smo ob napovedi vsi komaj čakali, da bomo končno doživeli prvovrstno avtomobilsko izkušnjo na velikem platnu in majhnem zaslonu. Pričakovanja so bila izjemno visoka, še dodatno pa so se povečala takoj, ko je produkcijska hiša Sony predstavila napovednik in v njem obljubila neverjetno tehnično mojstrovino ter osupljivo navdihujočo zgodbo.
Žal pa so bila pričakovanja očitno previsoka, saj je film totalna polomija (še posebej zaradi megalomanskih obljub iz napovednika). Je sicer izjemno dinamičen in gledljiv, vsebuje odlično glasbeno podporo ter vrhunsko igro Davida Harbourja. Vse to za naslov takšnega kova absolutno ni dovolj, zato film bolj spominja na “spin-off” franšize Hitri in drzni kot na simulator hitre vožnje.
Vsi navdušenci nad videoigro in drugi avtomobilski navdušenci smo namreč pričakovali avtomobilski spektakel, kjer bomo lahko čutili hitrost, vonjali bencin, uživali v kultnih avtomobilih in stezah ter tvegali življenje v vsakem ovinku. Namesto tega pa smo dobili marketinško polomijo, polno napačnih dejstev (npr. napačno predstavitev steze, neustrezno vodenje avtomobila itd.), ki raje ustvarja nove potrošnike Sonyjevih izdelkov – in to na vsakem koraku – in to slučajno tik pred izidom Microsoftovega tekmeca Forza Motorsport.
Resnična zgodba postane prehitro prenapihnjena in preveč banalna, da bi v njej sploh lahko uživali. Ima sicer nekatere svetle točke, vendar so te žal preveč pozabljive. Prav tako zaostajajo tudi drugi vidiki filma. Igra je večinoma solidna, izstopata pa stranska lika. David Harbour, ki igra trenerja, odigra svoj del fantastično, medtem ko hollywoodski ljubljenec Orlando Bloom igra tako podpovprečno, da je že celo preveč očitno, zakaj je sprejel vlogo v tem filmu.
Kot zadnje pa se lotimo najpomembnejšega dela tega filma – tehničnega vidika. Obljubljen je bil presežek v tehnikah snemanja in prikazovanja dirkanja z avtomobili, vendar te tehnike žal sploh niso prepoznavne, kaj šele očitne. Hitrost sicer ni slaba, vendar kultni Grand Prix iz davnega leta 1966 še vedno oddela veliko bolj suvereno, atraktivno in zanimivo.
Gran Turismo je torej še en padli borec v vojni med filmi in naslovi videoiger. Je marketinška poteza, ki pa je totalno napačno usmerjena, saj ne zadovoljuje svojih navdušencev, ampak na poceni način ustvarja nove potrošnike, ki ne bodo kupili Sonyjevih izdelkov zaradi entuziazma, ampak zaradi “obljubljenih sanj”, ki jih film obljublja.
(Če ste avtomobilski navdušenec, si raje kot to (še enkrat) poglejte Grand Prix (1966), Rush (2013), )Le Mans 1971))
Zato se vprašamo, kakšni naslovi šele prihajajo, če se po vseh teh neuspelih poizkusih ustvarjalci še vedno niso ničesar naučili, kako ustvariti kakovosten izdelek, ki bi zadovoljil stare veterane in nove prišleke. Ali pa je cilj le izčrpavati denarnice potrošnikov in jih spremeniti v robotske odvisnike.
Gran Turismo se trenutno predvaja v vseh večih slovenskih kinematografih.
Ocena: 2/5
PLUSI
- Aktivno in dinamično dogajanje
- Odlična glasbena podpora
- Vrhunska igra David Harbourja
MINUSI
- Ultra predvidljiva in prenapihinjena zgodba
- Neresnična dejstva
- Preveč prodajno naravnan film
- Slaba gra Orlando Blooma
Viri slik: Bloody Disgusting, Hollywood Reporter, Den of Geek, Variety