Recenzija: Dvojna prevara

“Klasični film noir po južnokorejsko.”

Park Chan-wook je eden od tistih mojstrov sedme umetnosti, ki lahko trži filme zgolj s svojim imenom. Pionir sodobnega južnokorejskega filma je v svoji dolgoletni karieri zakrivil nešteto filmskih klasik; od akcijske drame Joint Security Area, erotičnega trilerja Handmaiden, vampirske grozljivke Thirst pa vse do kultne akcijske kriminalke Oldboy, ki mimogrede postreže z enim najbolj sprevrženih in zlobnih preobratov v zgodovini filma. Parkova specifična vizualna podoba in enigmatični pripovedni stil, ki prepleta erotiko, črni humor in nasilje tudi danes ostaja nepogrešljiv element vsakega njegovega filma. 

Ravno zato ne preseneča, da je njegov najnovejši celovečerec, romantična neo-noir kriminalka Dvojna Prevara, veljal za enega od najbolj pričakovanih filmov letošnjega filmskega festivala v Cannesu, kjer je Park prejel zlato palmo za režijo. In brez kančka dvoma lahko znova potrdimo, da je Park z novim filmom uspel še močneje utrditi status enega najbolj unikatnih in drznih filmskih umov na svetu, o katerem lahko čezlužniki samo sanjajo.

Na najbolj preprost način bi film opisali kot klasični film noir, ki pa ga Park začini z zanj značilnimi preobrati, duhovitimi domislicami in kompleksno, vendar še vedno zanimivo zgodbo. Slednja se na prvi pogled skoraj lenobno oklepa vsakega noir klišeja; na eni strani imamo zavzetega, vendar naivnega detektiva, ki preiskuje skrivnostno smrt moškega, na drugi strani pa ga pričaka pokojnikova mlada vdova, ki ne postane zgolj glavna osumljenka, ampak tudi za žanr značilna “usodna ženska”, ki detektivu s svojim seksapilom zmeša glavo in ga povleče s seboj na potovanje, polno šokantnih razkritij, ki bodo dvojico usodno zaznamovale

Glavna odlika filma Dvojna prevara je ta, da si Park premeteno sposodi formulo uspeha klasičnih noir kriminalk, vendar pri tem nikoli ne zapade v nevarnost lenobnega recikliranja ali imitiranja klasik kot so Malteški sokol, Dvojno zavarovanje in Laura. Parkov film je film noir po južnokorejsko, kar med drugim pomeni, da se režiser neprestano poigrava z gledalčevimi pričakovanji in ga včasih tudi namerno zmede, tako da tudi če vam film ne bo povšeči, mu je objektivno težko očitati predvidljivost in ziheraštvo. Zgodba se odvija v Parkovem značilnem stilu; nelinearno, s ponavadi kaotičnim tempom in prikazi pomembnih dogodkov iz različnih zornih kotov, venomer pa se elegantno sprehaja na meji med detektivko, erotično romanco, trilerjem in celo dramo absurda. 

Zdi se neverjetno, da bi lahko kdorkoli uspel enako prepričljivo zmešati skupaj kriminalko, romanco, črno komedijo in noir abstrakcijo, vendar pa se Park tega podviga loti samozavestno in s povsem jasno vizijo. Dvojna prevara je film, ki pri gledalcu zbuja mnoga čustva in prav v vseh zadane v polno. Ko mora biti romantičen, po zaslugi odličnih glavnih igralcev gane do solz. Ko mora biti napet, mu bo gledalec zvesto sledil na vsakem koraku, pa četudi mu zaradi hitrega tempa včasih ne bo docela jasno, za kaj se v zgodbi točno gre.  

Dvojna prevara je elegantna, seksi in napeta kriminalka, ki bo – če že ni – postala klasika sodobnega južnokorejskega filma.

Film si je trenutno moč ogledati kot del letošnjega programa na festivalu LIFFe. Preverite kje in kdaj. Priporočamo ga ljubiteljem južnokorejskega filma in klasičnih filmov noir.

Ocena: 5/5

Film vam bo všeč, če ste uživali v:

PLUSI

  • Odlične igralske predstave
  • Čudovit poklon klasičnemu filmu noir
  • Perfektna kombinacija romantike, suspenza in humorja
  • Nepredvidljiva in z mnogimi zasuki nabita zgodba

MINUSI

  • Nekateri gledalci bodo občasno težko sledili zgodbi

Sorodne recenzije

Poiščite nas na družbenih omrežjih