Recenzija: Bridget Jones: Nora na fanta
»Ljubezen, smeh in solze ob slovesu Bridget Jones«
Bridget Jones se vrača s filmom Nora na fanta, zadnjim poglavjem v filmskih adaptacijah knjižnih uspešnic Helen Fielding. Smo res potrebovali še en film o Bridget Jones? Pred ogledom bi marsikdo pomislil, da ne. A po ogledu je odgovor nedvoumno – absolutno da. Ta film je prelep zaključek zgodbe, ki vas bo spomnil na to, kako izgledajo odlične romantične komedije.
V zadnjih letih je valentinovo postalo čas za številne romantične komedije, ki pa pogosto pustijo gledalce ravnodušne in razočarane. Redko katera prinese resnično kakovostno filmsko izkušnjo. Universal se je zato odločil igrati na preverjene note in osem let po Dojenčku Bridget Jones ponuditi še četrti film, ki na ganljiv in humoren način zaokroži zgodbo.
Renée Zellweger se znova odlično znajde v vlogi Bridget Jones – lik, ki ji je pisan na kožo, ne glede na obdobje njenega življenja. Tokrat se sooča z vlogo mati samohranilke, saj je Mark Darcy (Colin Firth) tragično preminil na humanitarni misiji v Sudanu. Čeprav se v filmu pojavi le kot privid v Bridgetinih težkih trenutkih, je vsak prizor z njim izjemno čustveno močan.
Če smo Hugha Granta v tretjem filmu pogrešali, tokrat znova blesti v vlogi Daniela Cleaverja – zimzelenega plejboja, ki skozi film doživi opazno osebnostno rast. Poleg njega se vrača tudi odlična Emma Thompson v vlogi duhovite ginekologinje, medtem ko Bridgetini zvesti prijatelji ostajajo njen komični in čustveni steber podpore.
Zgodbo popestrita dva nova lika – mladi Roxster (Leo Woodall), ki Bridget povsem očara, in učitelj naravoslovja Scott Walliker (Chiwetel Ejiofor), ki se sprva zdi resen in skrivnosten, a se skozi film počasi odpira. Njuna dinamika z Bridget poskrbi za zanimive preobrate in veliko zabavnih trenutkov.
Film odlično prepleta različne tematike – od žalovanja, starševstva in zmenkov v dobi Tinderja do kritike britanske družbe, ki ne podpira dovolj samohranilk. Osrednje sporočilo filma povzame Bridgetin oče Colin, ki ji reče: “Bridget, ni dovolj, da preživiš. Živeti moraš!” Ta stavek postane vodilo skozi njene številne peripetije – od nerodnih zmenkov do komičnih lepotnih posegov in izzivov v šolskem okolju.
Čeprav film obravnava težke teme, se ne odreče svoji značilni komični noti, ki nikoli ne razvrednoti njegove globine. To je ena od njegovih največjih prednosti – zna nasmejati in hkrati ganiti.
Michael Morris, ki se je dokazal že s filmom To Leslie, se izkaže tudi v žanru romantične komedije. Njegova režija je dinamična, z odlično rabo kamere, ki poudarja tako humor kot čustvene trenutke. Posebej dobro prikaže zaljubljenost in valovanje čustev, zaradi česar gledalci občutijo enako kot Bridget.
Izbira glasbe je znova zadetek v polno – priljubljeni hiti so smiselno umeščeni v prizore in pomagajo ustvarjati razpoloženje. Naracija glavnega lika ostaja eden izmed zaščitnih znakov franšize, kar gledalcem omogoči še bolj neposreden vpogled v Bridgetine misli.
Osrednje sporočilo filma je jasno – žalovanje je nujno, vendar moramo nato ponovno zaživeti. Ljubezen do izgubljene osebe ne pomeni, da ne smemo biti srečni. Nasprotno, s tem jih počastimo. Vsi, ki so nas zapustili, so del tega, kar smo, in najlepše jih ohranimo v spominu tako, da polno živimo naprej.
Nora na fanta je film, ki Bridget Jones postavi na mesto, kamor resnično sodi – v srečno in izpolnjeno življenje. To je čustveno zadovoljujoč in zabaven zaključek zgodbe, ki bo pri oboževalcih zagotovo pustil močan vtis. Ne bodite presenečeni, če boste potočili kakšno solzo ali dve – to je povsem naravna reakcija ob slovesu od lika, ki nas spremlja že skoraj 25 let. Z nasmehom na obrazu boste videli, kako je Bridget Jones končno našla svoje mesto na tem svetu – točno takšna kot je.
Film si je možno ogledati v vseh kinematografih po Sloveniji. Priporočamo ga ljubiteljem romantičnih komedij.
Ocena: 4/5
PLUSI
- Odlična Renée Zellweger
- Dobra nadgradnja zgodbe
- Izjemna izbira glasbe
- Čustven razplet
MINUSI
- Potrebno predhodno poznavanje zgodbe
Viri slik: Empire, THR, The Odyssey, Vogue, EW