Ljudje se vračajo v kino: dobički blizu času pred korono
- Nikola Feguš
- 25 oktobra, 2021
- 16:05
Prejšnji teden je postregel z odličnimi rezultati kinematografov. Slednji so ustvarili slabih 90% dobička, v primerjavi z istim časom leta 2019. Vse kaže na to, da se ljudje vračajo v kino, kinematografi pa znajo privabiti gledalce z inovativnim marketingom in privlačno ponudbo.
Številni so menili, da bo pandemija Covid-19 usodna za kinematografe, s čimer bi zamajala celotno filmsko industrijo. Prenekateri so žal morali za vedno zaprti svoja vrata. Številni, ki jim je uspelo prebroditi krizo, pa se zdaj ponovno pokončno postavljajo na noge. Zadnji tedni kažejo na to, da smo blizu času pred pandemijo, saj so dobički zelo spodbudni.
Na začetku številni spori
Pomemben podatek je, da so filmski studii popolnoma spremenili svoje delovanje. Večina jih je na trg lansirala svojo plačljivo platformo, kjer si je možno istočasno ali z zamikom ogledati vse velike uspešnice. Scarlett Johansson je zato tožila Disney, saj film Črna vdova ni zaslužil toliko kot bi lahko, če ga studio ne bi istočasno izdal tudi na Disney+. Marsikomu je bilo lažje doplačati nekaj dolarjev in si doma ogledati novo Marvelovo uspešnico. Scarlett pa tako ni dobila vseh bonusov, saj so bili ti vezani na dobičkonosnost filma v kinu.
Christopher Nolan je bil v sporu z dolgoletnimi partnerji, Warner Bros., in naposled tudi zamenjal delodajalca za naslednji projekt. Tudi Denis Villeneuve ni dobil zelene luči za takojšnje snemanje nadaljevanja Dune, saj so šefi najprej želeli videti uspeh prvega dela. Zdi se, da bo prav slednji eden ključnih igralcev pri vrnitvi pri normalnost.
Dune je globalna številka ena
Predvsem Dune je tisti, ki je v prejšnjem tednu dominiral v kinodvoranah po svetu. Mojstrovina epskih razsežnosti, kot smo jo poimenovali sami, je privabila številne gledalce, ki so odprtih ust odhajali domov. Film je do danes zaslužil že preko 220 milijonov dolarjev, kljub temu, da se istočasno predvaja tudi na platformi HBO Max in je šele prvi film v prihajajoči franšizi. Vse omenjeno kaže na to, da so ljudje film pogledali in ga vzeli za svojega, družbena omrežja pa so ves vikend širila pozitivne izkušnje, kar je nedvomno pomagalo.
Bond dobi pospešek s premiero na Kitajskem
Še vedno je pomemben igralec tudi Bond in Craigov zadnji ples v vlogi agenta 007 v Ni čas za smrt. Slednji je presegel pol milijarde dolarjev, v tem tednu pa se začne predvajati še na največjem trgu – na Kitajskem. Trenutno kaže, da se je film, kljub komercialni katastrofi (zaradi številnih prestavljanj), izkazal in povrnil nazaj vse vloženo. Kljub temu, da ni perfekten, nam je bil zelo všeč.
Halloween Kills si veliko obeta od prihajajočega vikenda, Venom 2 ohranja bazo gledalcev
Po odličen prvem vikendu se je nekoliko umiril zanos nad Halloween Kills, najnovejšo grozljivko z Michaelom Myersem v glavni vlogi. Zagotovo je za pričakovati, da bo v tem tednu ponovno poskočil ogleda tega filma, sploh čez vikend, ko se bo »slavil« Halloween. Venom 2, kljub povprečnemu, če ne kar slabemu, nadaljevanju, ohranja bazo gledalcev in je zaslužil že več kot 350 milijonov. Privlačen je predvsem zaradi časa trajanja (1h 37min), s čimer je všeč mlajšim, ki imajo praviloma slabšo sposobnost koncentracije. Nam je bil OK, nič posebnega.
Kaj se dogaja na Kitajskem?
Na Kitajskem vse rekorde že nekaj tednov podira film The Battle at Lake Changjin. V tem trenutku je drugi najbolj dobičkonosen film leta 2021 (830 milijonov dolarjev) in je zaenkrat zaslužil več kot F9, Ni čas za smrt, Godzilla vs. Kong, Shang-Chi, Črna vdova in Venom 2.
Kako je to mogoče?
The Battle at Lake Changjin je vojni film, ki je izšel ob stoletnici Komunistične partije Kitajske in govori o Korejski vojni. V tem trenutku je tretji najbolj dobičkonosen neangleški film vseh časov in kaj kmalu bo postal prvi. Govorice pravijo, da je film zgodovinsko netočen in je kitajska propaganda za pranje možganov svojega ljudstva. Ker filma nismo videli, težko sodimo. Zdi pa se, da si ga je ogledala že skoraj cela Kitajska.
Optimizem za naprej
Kinematografi so vsekakor zelo optimistični za prihodnost, saj je poslovanje končno blizu normalnosti, hkrati pa prihajajo še veliki naslovi, ki bodo zagotovo napolnili kinodvorane. Tako dobimo letos še dva Marvelova filma (Eternals in Spider-Man), kot tudi četrti del Matrice, težko pričakovano uspešnico Hiša Gucci in ostale vroče filme, ki bodo v igri za oskarje v začetku 2022 (Spencer, West Side Story, The French Dispatch ipd.).
Obiščite najbližji kino in se prepustite eni od trenutnih uspešnic. Tako boste nekaj naredili zase in za kulturo.
Viri slik: City Con, IndieWire, Memphis Flyer, That Shelf