Izbor filmov za ultimativno lestvico najboljših filmov po mnenju našega filmskega kritika - Nikola Feguš

Pred kratkim smo z ekipo presenetili javnost z novico, da spletni portal Filmologija.si od letos naprej ekskluzivno gosti projekt Ultimativna lestvica najboljših filmov v letu 2022. Ta uspešen projekt letos namreč obeležuje že jubilejno peto leto obstoja, zato selitev lestvice na naš portal predstavlja še toliko večji uspeh. Z ekipo in idejnim vodjem bomo lahko projekt dvignili na nove nepričakovane poti in dosegli nove ambicije, ki si jih takšen projekt zares zasluži.

Ultimativna lestvica najboljših filmov je projekt, ki ga je pred petimi leti zastavil neodvisni novinar, filmski reporter, programski direktor verige Radi mamo kino Matej Patljak. Štiri leta so lestvico gostili različni uspešni spletni portali, zdaj pa boste projekt lahko ekskluzivno spremljali na naši spretni strani.

Ultimativna lestvica naslovna

Namen projekta je ustvariti lestvico filmov, ki so bili po mnenju različnih strokovnjakov najboljši v določenem letu, hkrati pa javnosti predstaviti ideje za zabavno preživljanje prostega časa z najboljšimi filmi.

Pravila so preprosta, saj vsak lahko vsak povabljen odda točke filmom, te pa se seštevajo (podrobna pravila in dodatne informacije o projektu si lahko preberete tukaj). V uredništvu smo sklenili, da vam malce bolje predstavimo tudi naš izbor. S tem boste dobili različne vpoglede v filme, hkrati pa nas boste lahko nekoliko bolje spoznali tudi od blizu.

Letošnji izbor najboljših filmov je bil precej zahteven, saj smo dobili precej zelo dobrih naslovov, ki vsak na svoj način navdušujejo.

Sam sem se pri odločitvi opiral izključno na lasten okus in izpostavil filme, ki so me v tem letu intelektualno izzvali, mi dali misliti, povzročili močno čustveno reakcijo, hkrati pa so bili tudi tehnično nadpovprečni. To ne pomeni, da bodo všeč vsem, a to je moj izbor.

Filmi, ki so za las ušli izboru in bi se skoraj uvrstili na lestvico:

Duše otoka/The Banshees of Inisherin

colin in brendan v banshees

Duše otoka oz. The Banshees of Inisherin je črna tragikomedija Martina McDonagha, ki na izredno bizaren, a učinkovit način predstavi življenje na irskem otoku Inisherin. V ospredju zgodbe je prijateljstvo med Colmom in Pádraicom, katerega je nenadoma konec zaradi odločitve prvega.

Film se dotakne številnih tematik. Obravnava tako družinsko kot prijateljsko ljubezen, sočutje, skrb za sočloveka in za živali, kariero, zlorabo, obup, krizo srednjih let in preprosto življenje navadnih Ircev v času irske državljanske vojne. Začinjen je z odličnim dialogom in humorjem, piko na i pa dajejo igralske predstave. Izstopa Colin Farrell, ki je preprosto neverjeten in bo v igrah za vse možne nagrade. Tehnično je film čista perfekcija, odlično pa ga dopolnjuje tudi glasba.

Batman

Batman naslovna

Batman je nova filmska adaptacija kultnega DC superjunaka, ki vas bo pustila brez besed in bo dosegla tudi vaša najbolj optimistična pričakovanja. Film je fenomenalen v vseh pogledih in bo zadovoljil tako ljubitelje stripov kot tudi filmske kritike. Vse njegove komponente delujejo in se povezujejo ter dopolnjujejo kot perfektno uigran simfonični orkester, kar pričara nepozaben vizualni spektakel in edinstveno filmsko izkušnjo.

Zdelo se je, da trilogije Christopherja Nolana ne bo moč preseči, a se Matt Reeves s tem očitno ne strinja. Njegova nova filmska adaptacija zgodbe Batmana je briljantna in dih jemajoča v vseh pogledih. V Robertu Pattinsonu je našel idealnega protagonista, hkrati pa se je odločil zgodbo popeljati v bolj mračne vode. Pustil je odprte številne možnosti za nadaljevanja in lahko si le želimo, da bo nadaljeval v takem tempu.

Celotno recenzijo filma si lahko preberete tukaj.

Filmi, ki so prejeli točke:

3. mesto (2 točki)

Dvojna prevara/Decision to Leave

Decision to Leave

Dvojna prevara je najnovejši film južnokorejskega filmarja Park Chan-wooka in tehnično eden najboljših filmov zadnjih nekaj let. Žanrsko bi ga umestili v noir z veliko dozo romance, kriminalke in misterija. Na kratko: detektiv in vdova se pri preiskovanju umora usodno zapleteta. Film ima enega najbolj domiselno romantičnih koncev vseh časov, bo pa od vas zahteval določeno mero pozornosti. Park potrdi status edinstvenega in unikatnega filmskega ustvarjalca, ki mu ni para.

Film pri gledalcu zbuja mnoga čustva in prav v vseh zadane v polno. Ko mora biti romantičen, po zaslugi odličnih glavnih igralcev gane do solz. Ko mora biti napet, mu bo gledalec zvesto sledil na vsakem koraku, pa četudi mu zaradi hitrega tempa včasih ne bo docela jasno, za kaj se v zgodbi točno gre.  Dvojna prevara je elegantna, seksi in napeta kriminalka, ki bo – če že ni – postala klasika sodobnega južnokorejskega filma.

Celotno recenzijo filma si lahko preberete tukaj.

2. mesto (3 točke)

Trikotnik žalosti/Triangle of Sadness

Carl in Yaya

Trikotnik žalost je najnovejši film švedskega filmarja Rubena Östlunda in letošnji zmagovalec zlate palme na festivalu v Cannesu. Film je izvrstna črna komedija, ki se tokrat osredotoča na svet mode in na bogate ter privilegirane. Takoj po ogledu je jasno, da smo gledali nekaj edinstvenega in unikatnega. 

Mogoče se bo komu zdelo, da film mejo dobrega okusa prekorači, a za dosego svojega cilja je režiser pripravljen narediti vse, kar film dela drugačen, svež in unikaten v pravem pomenu besede. Če je zgodba en velik sredinec privilegiranim in bogatim, je hkrati tudi provokacija vplivnežem in ljudem v svetu mode. Film jim cinično nastavi ogledalo in niti za trenutek ne popusti v svoji kritiki. Osvežujoče je videti tako neposreden film, ki mu ni mar za potencialne negativne odzive, saj želi povedati svoje za vsako ceno.

Celotno recenzijo filma si lahko preberete tukaj.

1. mesto (5 točk)

TÁR

TAR Cate Blanchett

TÁR je film, ki me je to leto najbolj sezul. Psihološka drama izpod okrilja ameriškega režiserja in scenarista Todda Fielda je mojstrovina, ki jo boste v popolnosti cenili šele po dodatnem ogledu. Film je tako večplasten in poln simbolike, da je v prvo praktično nemogoče videti vse malenkosti. Zgodba govori o Lydii Tár, svetovno znani skladateljici in dirigentki. Že sam začetek filma je drugačen od vsega na kar ste navajeni in prvo opozorilo, da to ne bo navadna filmska izkušnja.

Največji kompliment filmu je to, da naslavlja dandanes pomembne tematike, hkrati pa vam ne drži pridige in ne sooblikuje mnenja, temveč vas intelektualno izzove glede številnih vprašanj na primeru protagonistke. Nekateri film vidijo iz vidika t.i. “cancel culture”, spet drugi se osredotočajo na hierarhijo moči in kako hitro pride do zlorabe le-te na številnih nivojih. Film je vse to in še mnogo več. V glavni vlogi je Cate Blanchett, ki odigra predstavo svoje kariere in si zasluži vse možne nagrade.

Vse točke in nagrado za najboljši film z moje strani brez dvoma prejme TÁR!

Sorodni članki

Poiščite nas na družbenih omrežjih