Recenzija: Smrt v Benetkah
»Najboljši Poirot do zdaj«
Smrt v Benetkah oz. A Haunting in Venice je nova kriminalna drama, kjer Hercule Poirot razrešuje skrivnostni zločin, ki ga tokrat pripelje na rob blaznosti. Po novi adaptaciji Umora na Orient Ekspresu in Smrti na Nilu smo dobili še tretji film s Kennethom Branaghom v vlogi Poirota in brez dvoma lahko rečemo, da je ta najboljši do zdaj. Glede na to, da je bila letvica postavljena precej nizko, to ne pomeni prav veliko. Film je soliden. Nekatere stvari delujejo zelo dobro, druge pa so že nekoliko prežvečene. Brez dvoma pa Poirot še ni rekel zadnje.
Hercule Poirot je zdaj že legendarni fikcijski detektiv iz romanov uspešne angleške pisateljice Agathe Christie. Na prvi pogled izstopata njegov unikatni naglas ter našpičeni brki, a od »navadnih smrtnikov« ga v resnici še najbolj ločuje njegov um. Poirot z vrhunskim opazovanjem in sposobnostjo dedukcije uspe videti stvari, ki jih ostali ne in tako je pridobil sloves enega najboljših fikcijskih detektivov vseh časov. Branagh mu s svojo (občasno pretirano) igro daje dodaten čar in vedno ga je prijetno pogledati v akciji.
Filmi o Poirotu bi po vsej logiki morali biti uspešni, saj imajo na papirju vse, kar ljudje radi pogledajo. Detektivski žanr oz. t.i. whodunit je eden bolj univerzalno sprejetih med gledalci in ni omejen na določeno starostno, rasno ali spolno skupino. Prav vsi radi pogledamo uspešno razreševanje zločina, saj so tovrstni filmi zelo privlačni z vidika, da tudi sami ob ogledu skupaj s protagonistom razrešujemo primer. V zadnjih letih je Rian Johnson s filmoma Nož v hrbet in Glass Onion redefiniral standarde tega žanra, a Branagh se na to požvižga. Njegovi filmi so veliko bolj klasični in sledijo preverjeni formuli.
Smrt v Benetkah je filmska adaptacija knjige Zabava za noč čarovnic pisateljice Agathe Christie. Razlika je v tem, da je dogajanje iz Anglije preseljeno v Benetke. Film ne poskuša odkrivati tople vode. Poirot je priča umoru in ostalim nenavadnim situacijam. Benetke so priročne z vidika, da je bolj malo pravih cest, zato lahko precej enostavno ugrabimo glavne like v en zaprt prostor, kjer jih Poirot enega po enega obdela in umor razreši. Ali pač? Slavni detektiv ima v tem primeru namreč pomisleke in halucinacije. Kaj je res? Se tudi tokrat lahko zanese na svoje čute? Mu bo uspelo najti storilca ali storilce (v primeru, da bi jih bilo več)?
Kenneth Branagh ni samo glavni igralec, temveč tudi režiser filma. Tokrat mu uspe ustvariti veliko bolj temačno detektivsko zgodbo, ki ima nemalo grozljivih aspektov, zato bi jo brez težav lahko umestili tudi v žanr grozljivke. Fantastično izkoristi lepote Benetk in pričara skrivnosten ambient, ki odlično dopolnjuje misteriozno zgodbo. Tudi tokrat ne pozabi na atipično kadriranje in ponovno izstopajo številni t.i. Dutch angle prizori. Skupaj z direktorjem fotografije Harisom Zambarloukosom ustvarita nekaj prekrasnih kadrov, ki bi jih lahko postavili v muzej filmske umetnosti.
Igralsko zasedbo tokrat dopolnjujejo imenitna filmska imena. Kyle Allen, Camille Cottin, Jamie Dornan, Tina Fey, Jude Hill, Ali Khan, Emma Laird, Kelly Reilly, Riccardo Scamarcio, in oskarjevka Michelle Yeoh imajo vsi zelo pomembno vlogo v filmu in so ključni pri njegovem razpletu.
Za glasbo je poskrbela islandska oskarjevka Hildur Guðnadóttir, ki na svojem življenjepisu še nima slabe filmske glasbene podlage. Tudi tokrat pomembno vpliva na razpoloženje gledalca z zvoki, ki nas popeljejo v um protagonista, hkrati pa občasno tako prestrašijo, da bi potrebovali menjavo plenice.
Scenografija in kostumografija sta izvrstni in filmu popolnoma verjamemo, da se dogaja v letu 1947, dejstvo da se dogaja na noč čarovnic pa ekipi kostumografov na široko odpira možnosti eksperimentiranja.
Kenneth Branagh je v številnih pogledih t.i. stara šola. Kot igralec je zrasel v gledališču in nastopal v številnih Shakespearovih igrah, kasneje pa tudi filmih. Od Branagha zato ne gre pričakovati filmske revolucije in tudi v tem primeru pričakovano igra na varne karte. Smrt v Benetkah je popolnoma v redu.
Predstavljajte si obisk sladoledarja: Smrt v Benetkah je okus čokolade. Vsi imamo radi čokolado, ampak ob številni ponudbi na tej točki ni več nič posebnega. Za vse tiste, ki si želijo nekaj slastnega, bo film čisto OK. Za tiste, ki so prišli na kepico stare dobre klasike pa bo verjetno zelo dober in s tem ni nič narobe. Za ogled filma ni potrebno imeti kakšnega predznanja ali pogledati prejšnjih dveh, zato le obiščite najbližji kino in si ga oglejte.
Smrt v Benetkah bi predlagali vsem ljubiteljem detektivskega žanra in grozljivk. Trenutno se predvaja v vseh večjih komercialnih kinematografih v Sloveniji.
Ocena 3/5
PLUSI
- Benetke v vsej svoji lepoti
- Scenografija in kostumografija
- Vključitev grozljivih elementov
- Zelo dobra glasbena podpora
MINUSI
- Sledi preverjenemu receptu
- Na nobeni točki ne preseneti
Viri slik: THR, Empire, Rotten Tomatoes, EW