Intervju z režiserjem novega slovenskega filma Inventura Darkom Sinkom

Film Inventura je bil dolgo nastajajoči slovenski projekt, ki je letos premierno doživel svojo projekcijo na filmskem festivalu San Sebastián v Španiji. Prav tako se je predvajal na Festivalu slovenskega Filma Portorož, kjer je osvojil kar štiri vesne in dve posebni omembi ter si lahko pripiše naziv drugega najbolj uspešnega filma na festivalu. Moške vloge so bile predmet številnih hvalospevov, film pa se prav tako lahko pohvali s čislano nagrado za najboljšo režijo pod okriljem Darka Sinka. Režiser je slavil tudi v kategoriji prvencev, saj se je predhodno ukvarjal bolj s scenariji in dokumentarnimi filmi. To pa ni njegova prva nagrada, leta 2015 je osvojil vesno za scenarij s filmom Sošolki.

Inventura pokriva več različnih tematik in družbenokritičnih pogledov, zato je režiser za portal Filmologija.si v pogovoru dodatno zaupal več informacij o filmu. Vse se je začelo s scenarijem leta 2016, pet let kasneje pa se je projekt izvedel in prikazal na velikem platnu. Ideja za scenarij je prišla iz novele Morilski napad pisca Karla Čapka, ki nekega dne za las uide usodnemu strelu. Razmišlja o tem, kdo ga poskuša ubiti in hitro ugotovi, da je skozi leta spregledal veliko ljudi, ki ga zagotovo ne marajo.

Kljub resnemu tonu, režiser veliko uporablja specifične komične vložke, da razbije resen ton, kar deluje komplementarno celotni zgodbi. Te je že uvrstil v prve verzije scenarija in idejo je skozi leta poskušal še nadgraditi. Veliko je odvisno tudi od igralcev in njihove izgovorjave. Nekaj se lahko v prvih poskusih zdi zelo plastično, potem pa po nekaj ponovitvah hitro postane naravno in se sestavi v celoto. Več o filmu smo zapisali tudi v naši recenziji, ki jo lahko najdete na tej povezavi.

V sklopu 32. Liffe smo po skupnem pogovoru filma Inventura povprašali režiserja Darka Sinka o zgodbi, ozadju snemanja, režiserjih, pomenu filma, stanju slovenske filmske industrije in nasvetu za mlade filmarje.

darko sinko na snemanju filma inventura

Kako bi zelo kratko opisali film Inventura

Zgodba o človeku, ki ugotovi, da ga sovraži več ljudi, kot si je mislil, in je njegovo življenje iluzija

Kakšna je razlika med snemanjem dokumentarnih in celovečernih filmov?

Že od nekdaj trdim, da je dokumentarne filme delati veliko težje oziroma je to za ljudi, ki stojijo trdno na svojih nogah in vedo, kaj počnejo ter so zelo pogumni, saj se pri dokumentarnem filmu se vedno vržeš v nekaj z nepričakovanim izplenom oziroma koncem. Si tudi zelo osamljen, niso prisotne te velike ekipe. Igrani film, pa imaš podporo ekipe, zelo dolgo traja, da to spelješ je pa tudi zelo naporno.

Kdo izmed režiserjev vas je najbolj navdihnil in ali se to vidi v filmu Inventura?

Rad imam različne režiserje in skozi obdobja se to spreminja. Mogoče so mi bili blizu pri razmišljanju o tem filmu Buñuel, Kaurismäki in Haneke. Haneke in Kaurismäki pogosto uporabljata neki žanr, ki ga transformirata v svojo avtorsko temo. Buñuel mi je tudi en izmed ljubših režiserjev. Hanekejeva filma Cache ali Beli Trak sta recimo dober primer takšnega triler žanra.

Kaj bi izpostavili kot glavno sporočilo filma?

Zdi se mi, da ni treba bežati od nenavadnih temnih občutkov. Ti so me tudi inspirirali ali so se mi zdeli zanimivi v tem filmu. Ta dvom v svoje najbližje in niti ne samo v svoje odnose, v življenje generalno, da nam spolzi skozi prste. Trudil sem se, da začimba humorja te teme prečiščuje in deluje katarzično.

Kako bi opisali trenutno stanje slovenske filmske industrije?

Trenutno imamo situacijo, čas, v katerem kratka življenja poleg epidemije grenijo norci, ki so se tudi izrazito sadistično spravili na film. Lansko leto smo denimo imeli blokado, katere posledice še vedno čutimo, ko sredi najhujše epidemije devet mesecev niso plačali honorarja za opravljeno delo. Mislim, da to vse govori o naši situaciji v Sloveniji. Ne samo na področju filma. Živimo v času hudega in globokega primitivizma.

Kakšen je vaš nasvet mladim slovenskim filmarjem?

Če se hočeš v Sloveniji ukvarjati s filmom, moraš biti malo čuden. Tako da naj dobro premislijo, koliko so vsekani, da bi se to zares šli. Racionalno težko komu človek to priporoča. Je pa to mimo teh eksistencialnih težav in stresnega poklica lahko zelo lep poklic za tiste, ki imajo to res radi. Tisti, ki imajo radi filme in tiste, ki filme delajo.

Kaj je zadnja vrhunska stvar, ki ste jo pogledali in jo priporočate?

Pisatelj v Senci, The Ghost Writer od režiserja Romana Polanskega. Je dober film, pa tudi za tiste, ki jih zanima film bolj poglobljeno v obrtniškem in duhovnem smislu. Ob ogledu se lahko zelo veliko naučimo.

Film Inventura režiserja Darka Sinka v kinematografe prihaja v začetku februarja in priporočamo vam, da si ga ogledate kjer bo to možno.

Sorodni članki

Poiščite nas na družbenih omrežjih