33. LIFFe filmski predlogi 2. del
- Vid Šteh
- 8 novembra, 2022
- 05:00
33. edicija ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala bo tudi letos postregla s širokom izborom kvalitetnih in žanrsko raznolikih filmov; od satiričnih grotesk, socialnih dram, futurističnih srhljivk pa vse do skrivnostnih kriminalk, kjer se preobrati odvijajo s svetlobno hitrostjo. Skratka; za vsakogar se bo našlo nekaj.
Prvih pet filmskih predlogov v okviru LIFFE smo objavili včeraj.
Sledi še nekaj predlogov za ogled filmov, ki bodo prikazani na festivalu;
Dvojna prevara / Decision to Leave
Dvojna prevara je bil za ljubitelje sedme umetnosti eden od najbolj pričakovanih filmov letošnjega leta, saj gre za novo umetnino južnokorejskega mojstra Park Chan-wooka, ki se je v zgodovino sedme umetnosti zapisal s klasikami kot sta Oldboy in Handmaiden. Film, ki je premiero doživel na letošnjem filmskem festivalu v Cannesu, je skrivnostni romantični neo-noir triler o policijskem detektivu, ki se med preiskavo umora moškega zaplete v razmerje z njegovo mlado vdovo, ki pa pod svojim nedolžnim obrazom skriva temačnost skrivnost. Dvojna prevara je inteligenten, dinamičen, duhovit in zlobno premeten triler, ki od gledalca zahteva nekoliko več pozornosti, še posebej zaradi številnih preobratov, kar pa bo filmskim gurmanom samo še povečalo užitek ob ogledu.
Zločini prihodnosti / Crimes of the Future
Zločini prihodnosti je film, ki naznanja veliko vrnitev kanadskega režiserja Davida Cronenberga k žanru t.i. telesne grozljivke (body horror). Futuristična srhljivka z zvezdniško zasedbo (Viggo Mortensen, Kristen Stewart, Lea Seydoux) je postavljena v temačno prihodnost, ki je med drugim zaznamovana s tehnologijo, ki posameznikom omogoča nadziranje delovanja notranjih organov, kar nekateri izkoristijo za izvajanje t.i. umetniških telesnih performansov. Film že od premiere v Cannesu naprej vztrajno deli občinstvo, predvsem zaradi izrazito temačnega vzdušja in številnih grafičnih prizorov telesnega samopoškodovanja, vsekakor pa gre za film, ki ponuja edinstveno izkušnjo, pa četudi ob koncu pusti za seboj več vprašanj kot odgovorov.
Tori in Lokita / Tori and Lokita
Brata Luc in Jean-Pierre Dardene skozi celotno kariero ostajata zvesta filmom, ki si upajo odpirati nekatere najbolj boleče družbene problematike, zato ni presenetljivo, da sta se z novim celovečercem lotila tudi trenutno zelo aktualne teme težavnega položaja priseljencev v belgijski družbi. Tori in Lokita predstavi zgodbo dveh mladoletnih afriških priseljencev, ki med čakanjem na potrditev državljanstva opravljata ponižujoča priložnostna dela, navkljub številnim oviram pa skušata biti drug drugemu v oporo ter s skupnimi močmi najti pot v boljši jutri. S pristnimi čustvi nabita zgodba o prijateljstvu in upanju gledalce na vsakem koraku spominja, da je zgodba Torija in Lokite lahko tudi zgodba vsakogar izmed nas, ko smo prisiljeni zapustiti svojo državo in poiskati srečo v tujini.
Trikotnik žalosti / Triangle of Sadness
Veliki zmagovalec letošnjega filmskega festivala v Cannesu je hkrati ena najbolj odbitih, očarljivo trapastih in nesramno zlobnih filmskih satir letošnjega leta. Epska zgodba o skupini premožnih potnikov, ki se spozna na križarjenju in je med drugim podvržena morskim boleznim, driski, bruhanju in posledično tudi brodolomu, se ponaša z bogatim igralskim ansamblom, politično nekorektnim humorjem ter duhovitim prikazom razlik med družbenimi razredi, hkrati pa se elegantno prikloni tako literarnim klasikam kot je Gospodar muh kot blockbusterjem tipa Titanic. Film režiserja Rubena Östlunda je dokaz, da žanr filmske satire vsekakor ni izumrl in z enako mero elegance kot drznosti razgali, kako se bodo elite nekoč požrle med seboj.
Oglejte si preostali program na spletni strani https://liffe.si/index.php/sl/program/urnik in si zagotovite vstopnice preden bodo pošle.