Vsa strupena jabolka
nove Sneguljčice
-
Vid Šteh - 27 marca, 2025
- 14:00
Igrana predelava Disneyjeve animirane klasike Sneguljčica je nekaj časa predstavljala zagotovoljeno uspešnico med gledalci; nenazadnje gre za predelavo prvega Disneyjevega animiranega filma, ki je tudi po več kot devetdesetih letih še vedno močno oboževan, citiran in ikoničen. Predelava, v kateri v glavnih vlogah Sneguljčice in zlobne kraljice igrata Rachel Zegler in Gal Gadot, je studiu sprva obetala velik zaslužek, toda rezultat je bil ravno obraten; film je po mnogih kontroverznostih in drugih spodrsljajih prispel v kina in v uvodnem vikendu nabral za slabih 87 milijonov zaslužka, kar je polomija glede na njegov astronomski proračun.
Poglejmo si razloge, ki so pripeljali do tega, da bo igrana Sneguljčica postala ena največjih finančnih katastrof letošnjega leta:
Rachel Zegler
Večina težav, s katerimi se je spopadala predelava Sneguljčice, se je vrtela okoli glavne igralke Rachel Zegler; že njen casting je dvignil veliko prahu, s pogosto nepremišljenimi izjavami in arogantno držo pa si je skopala še globjo jamo. Njeno javno blatenje animirane klasike, češ da je ta zastarela in na več mestih sporna (po njenem mnenju naj bi bil Sneguljčičin princ zalezovalec) so predstavljale nočno moro za vsakega PR-ovca, še manj pa so ji pomagali politični “živčni zlomi” na Twitterju, kjer je ob izvolitvi novega ameriškega predsednika Donalda Trumpa njegovim volilcem želela vse najslabše. Glede na to, da je Disney družinsko podjetje, ki cilja na karseda široko občinstvo in da originalna Sneguljčica velja za brezčasno klasiko, so igralkine izjave in obnašanje odbile še tiste, ki so predelavi dali priložnost.
Naveličanost občinstva nad Disneyjevimi predelavami
Bili so časi, ko so Disneyjeve predelave animiranih klasik brez težav zaslužile milijardo dolarjev dobička (Lepotica in Zver, Aladdin, Levji kralj), vendar pa smo vsi vedeli, da ta trend ne bo trajal dolgo. Na tej točki so se gledalci že naveličali priredb, ki povečini ne uspejo uloviti niti drobec “svetlobe” izvirnih risank in kot take pogosto izpadejo brezdušno in generično. Lanskoletni Mufasa: Levji kralj, ki sicer tehnično gledano ni direktna priredba, ampak predzgodba Levjega kralja, je resda v blagajne prinesel okoli 700 milijonov dolarjev, vendar pa so ostali filmi v tej kategoriji bodisi finančno razočarali (Mala morska deklica) bodisi bili tako zanič, da jih je Disney pustil umreti na kanalih za pretočne vsebine (Peter Pan & Wendy, Ostržek). Drugače povedano; trend živih predelav je bil pričakovano kratek, kar je po svoje dobra novica. Več izvirnosti ne grize.
Pretiran odmik od izvorne risanke
Seveda ni nič narobe s tem, če se predelava odloči spremeniti kakšno stvar iz originala, vendar mora biti pri tem zelo previdna, še posebej v primeru ljubljene Sneguljčice. Izbira Zeglerjeve je bila za mnoge problematična zaradi njenega kolumbijskega porekla, ki se odmika od “snežno bele” Sneguljčice iz risanke in pravljice, k temu pa še dodajmo Disneyjevo bizarno odločitev, da v vlogah palčkov ne nastopijo “pritlikavi” igralci, ampak jih raje ustvarijo s sila neprivlačno animacijo. Četudi naj bi se končni izdelek dokaj zvesto držal zgodbe originala, so omenjene spremembe bile dovolj, da so odvrnile nešteto ljubiteljev Sneguljčice.
Orjaški proračun
Eden od glavnih razlogov, zakaj večina sodobnih blockbusterjev finančno razočara oz. pogori, so tudi njihovi astronomski proračuni, zaradi katerih veliko filmov niti ne uspe pokriti nastalih stroškov, kaj šele ustvariti dobiček. Igrana Sneguljčica ni pri tem nobena izjema; 270 milijonski proračun od filma zahteva, da zasluži vsaj pol milijarde dolarjev, da pokrije osnovne stroške, kar pa se glede na skromni finančni izplen v prvem vikendu (87 milijonov dolarjev) ne bo niti približno uresničilo.
Izraelsko-palestinski spor
Zdi se nenavadno, da živimo v časih, ko lahko (sicer že vrsto let aktualni) izraelsko-palestinski spor postane negativna promocija za otroški film kot je Sneguljčica. Toda zgodilo se je ravno to; glavni igralki sta se namreč znašli na nasprotnih straneh konflikta, saj je Zeglerjeva večkrat javno podprla osvoboditev Palestine, medtem ko je njena soigralka Gal Gadot bivša izraelska vojakinja, ki ni nikoli odrekla podpore svoji državi. Še več olja na ogenj pa so prelile govorice o tem, da se Zeglerjeva in Gadotova med snemanjem Sneguljčice nista ravno dobro prenašali.
Medla promocija in slab kritiški odziv
Disney, ki sicer vloži ogromno energije v promocijo vsakega svojega filma, se je po PR fiasku z glavno igralko in drugih malih dramah iz zakulisja, zavil v neobičajen promocijski molk in reklamiral igrano Sneguljčico brez večjega pompa, kot da bi studio postopoma izgubil vero v uspeh filma in ga skušal karseda hitro spustiti v in iz kinodvoran. Disneyja je bilo najverjetneje strah še dodatnih škandalov, kar je sicer razumljivo, toda brez pompa se tudi interes občinstva iz dneva v dan manjša. Zadnji žebelj v krsto pa je predstavljal zelo medel odziv kritikov, ki so film označili za pričakovano brezdušnega in dolgočasnega.
Viri slik: TNS, IMDB, OK Magazine, Wright State Guardian, Digital Spy, ComicBook.com, Sky News, Screen Rant