Vrhunski filmi, ki jih verjetno niste gledali (pa bi jih morali) – 20. del

Ponovno smo za vas pripravili nekaj unikatnih filmskih predlogov, katere bi si moral ogledati vsak pravi ljubitelj filmov. Poiskali smo nekaj starejših pa tudi nedavnih draguljev, o katerih se premalo govori. Predlagani film so vrhunski in prepričani smo, da boste pri ogledu vsakega ostali brez besed.

Prejšnje edicije rubrike in še več filmskih predlogov najdete tukaj.

Mrak (2022)

Filmske grozljivke, ki prihajajo iz držav nekdanje Jugoslavije, so vedno poslastica, saj te pogosto črpajo grozo iz resničnih družbenih travm, ki sta jih na ljudeh pustila krvav balkanski konflikt in z leti žal vse bolj okrepljen nacionalizem. Psihološka srhljivka Mrak je pri tem nekoliko posebna, saj je dogajanje postavljeno na Kosovo po koncu vojne, četudi nasilje in sovraštvo še nista izkorinjenja. V filmu spremljamo pretresljivo zgodbo mlade Milice, ki živi z materjo in dedkom v stari hiši sredi gozda, kjer nanje vsako noč preži nevidna groza in pobija njihovo živino. Mrak je srhljiva refleksija nasilja in sovraštva, ki sta žal še vedno prisotna na Balkanu. 

Prepovedan dotik / The Woodsman (2004)

Vloga, ki jo je sprejel Kevin Bacon v kontroverzni psihološki drami Prepovedan dotik, bi verjetno končala kariero marsikaterega igralca. Bacon je namreč Walter, ki se po prestajanju zaporne kazni zaradi zlorabe otroka, znajde na prostosti in se skuša prilagoditi normalnemu življenju, vendar pa ga grehi iz preteklosti vedno znova dohajajo. Prepovedan dotik je pogumen in iskren film, ki se problematike pedofilije loteva prizemljeno in brez odvečnega moraliziranja, hkrati pa nikoli ne zaide v območje sočustvovanja ali celo opravičevanja dejanj, ki jih je zagrešil osrednji lik. Baconova predstava je ena boljših v njegovi karieri, še posebej zaradi tveganja, ki ga je igralec moral sprejeti za sodelovanje pri tako razvpitem projektu.

Slon / Elephant (2003)

Beseda bo tekla še o enem kontroverznem filmu, ki je ugledal luč sveta le nekaj let po tragediji, ki je pretresla ameriško javnost. Govora je namreč o pokolu na srednji šoli Columbine 20. aprila 1999, ko sta do zob oborožena dijaka umorila 13 ljudi; Elephant, režiserja in scenarista Gusa van Santa, je namreč dokumentaristično zasnovan film, ki prikazuje en dan na neimenovani srednji šoli in naključno sledi dijakom pri vsakdanjih opravilih, vse dokler ne izbruhne tragedija. Elephant je glede na drzno tematiko presenetljivo intimen film, ki navkljub naslanjanju na resnični masaker nikoli ne izpade senzacionalistično ali eksplotacijsko. Gre za iskren potret dogajanja na srednji šoli, preko katerega van Sant razgalja širšo slike generacije izgubljenih mladih ljudi. 

Exile (2020)

Z izbruhom begunske krize okoli leta 2015 je evropska filmska produkcija začela intenzivneje raziskovati področje življenja ne zgolj beguncev, ampak tudi ekonomskih migrantov in njihovega težavnega prilagajanja novemu okolju. Mednje spada tudi glavni junak psihološkega trilerja Exile, uspešni kemijski inženir iz Kosova, ki si uredi mirno družinsko življenje v Nemčiji, toda kmalu dobi občutek, da je diskriminiran s strani sodelavcev, prijateljev in celo lastne družine. Exile je pogumen film, ki se dandanes nekoliko zlajnane tematike begunstva / migranstva loteva na bolj neposreden in ekstremen način, pri tem pa nagovori gledalca na način, ki ga zlepa ne bo pozabil. 

Sorodni članki

Poiščite nas na družbenih omrežjih