Recenzija: Smrt na Nilu
»Povprečna upodobitev romana Agathe Christie«
-
Nejc Feguš - 23 februarja, 2022
- 10:00 dop
Smrt na Nilu (2022) je novi detektivski misterij režiserja Kennetha Branagha, ki v filmu prevzame tudi vlogo glavnega lika Hercula Poirota. Scenarij je prirejen po dobro znanem romanu priznane pisateljice Agathe Christie in govori o prej omenjenem slavnem detektivu Poirotu, ki se na počitnicah znajde v reševanju primera umora. Film z istim naslovom o tej zgodbi so najprej posneli že leta 1978 in je bil glede na svoj čas bolje sprejet kot nova moderna različica. V slednji se zgodba ne spremeni in Poirot mora najti krivca za umor, kar vodi do številnih zapletov in vprašanj.
V filmu se pojavijo številne filmske zvezde. V glavni vlogi je Branagh, ki se odlično znajde in je brez dvoma najboljši filmski lik. Izvrstno odraža svoja čustva in spretno doda komične vložke v primerjavi z drugimi, ki tega ne opravijo tako dobro. Velikokrat se obrnemo na njegovo čustveno plat, najbolj pa je izpostavljena njegova inteligenca. Sicer je v primerjavi s starimi Poiroti še vedno inferioren, a vendarle se v filmu pozitivno izkaže. Na drugi strani je Gal Gadot v vlogi Linnet Ridgeway zelo pozabljiva. Zadnje čase Gadot manjka tista vloga, v kateri bi se lahko dokazala. Trenutno enostavno ne izkorišča svojega igralskega potenciala. Armie Hammer, kot Simon Doyle, odlično deluje v povezavi z vsemi drugi liki v filmu in je popolna izbira za zapeljivca, če odmislimo vse sodne afere, s katerimi se trenutno sooča.
V filmu so tudi druga velika imena, kot so Russell Brand (Windlesham), Rose Leslie (Louise Bourget), Ali Fazal (Katchadourian), Letitia Wright (Rosalie Otterbourne), Jennifer Saunders (Marie Van Schuyler) in mnogi drugi. Vsi imajo zelo pomembno vlogo in zdi se, da je, kdorkoli je izbiral igralce, zadel v nulo. Svojo vloge odigrajo izvrstno in ves čas se sprašujemo, kdo bi lahko bil morilec. Večkrat nas film namerno vodi v določeno smer in nato v zadnjem trenutku pritisne na zavore. Šele proti koncu se nam začenja sanjati in ustvarjati slika, kdo bi lahko bil hladnokrvni morilec.
Prizori in scenografija sta bila precej imenitna. Predvsem v kadrih, ki se niso premikali, smo včasih videli prave naslikave. Vseeno so dolgi prehodi med scenami in pregledi nad prizoriščem dejanja delovali kot dvorezni meč, saj se je tako film zdel precej razvlečen. To je bilo občutiti predvsem v prvi polovici, preden se zgodi umor. Lahko bi argumentirali, da je bilo pomembno zgraditi like in jim orisati dodatno težo, a pred umorom se ni dogajalo skoraj nič razen majhnih detajlov na vsakih par minut. Tako je Branagh kar težko pridobil pozornost s strani občinstva še posebej zaradi vseh prelepih vizualnih kadrov, ki so dodatno otežili osredotočenost gledalca.
Največji spodrsljaj filma so zagotovo nepotrebni jumpscarei, ki delujejo kot mini šoki, da se gledalec prebudi in prebrodi prvi del filma. Prvotno sem pomislil, da bodo na nek način povezani, s kakšnim dogodkom v prihodnosti in najbrž so na to namigovali, a so delovali kot odvračanje pozornosti. Film je zaradi njih zgolj izgubil vrednost, namesto da bi od teh prizorov imel korist.
Največja prvina filma je to, da hitro prisili gledalca k sodelovanju in razmišljanju o tem kdo bi lahko bil morilec. Skozi film se to hitro spreminja in glavni lik, ki povezuje vse skupaj nas brez problemov vpelje v zgodbo. Zaradi tega od filma ne smete preveč pričakovati in ogled se hitro spremeni v zabavno izkušnjo v pričakovanju uganke ter zabave. Najbrž bi si bilo zabavno ogledati film s prijatelji, da se lahko razvije še kakšna majhna debata, a vsekakor je izjemne prizore vredno videti na velikem platnu, zato se za način ogleda odločite sami.
Smrt na Nilu priporočamo vsem, ki imajo radi zabavne misterije in detektivske zgodbe, kjer je potrebno razmišljati in aktivno sodelovati v filmski izkušnji. Film si je trenutno možno ogledati pri vseh večjih slovenskih kinematografih.
Ocena: 3/5
PLUSI
- Izjemno sestavljeni liki
- Končni razplet
- Vpeljava gledalca v igro uganke
MINUSI
- Nepotrebni jumpscarei
- Pozabljiva Gal Gadot
- Razvlečenost prvega dela filma