Recenzija: Junak

»Sreča v nesreči«

Asghar Farhadi se je na večje filmske festivale v Evropo vrnil s filmom Junak. Dvakratnega oskarjevega nagrajenca v kategoriji za najboljši mednarodni film morda poznate kot režiserja zelo znanega filma Ločitev (2011). S filmom Junak pa je prav tako ustvaril obetavno zgodbo, ki na koncu ni imela veliko sreče na festivalih in podelitvah nagrad, a je še vedno absolutno vredna ogleda.

Junak govori o Rahimu, ki se je znašel v zaporu, saj nima dovolj denarja, da bi odplačal svoj dolg. V zaporu mu odobrijo dvodnevni izhod, v času katerega poskuša prepričati upnika, da njegov dolg opusti. To mu ne uspe, a na pločniku njegova partnerica najde torbico, v kateri je zajetna količina denarja, ki bi mu pomagala rešiti njegovo težavo. Na koncu se odloči, da si denarja ne bo prilastil in ga bo vrnil osebi, ki ga je izgubila. S tem ga lokalni mediji označijo za junaka. Vse pa seveda ne gre kot po maslu in pride do številnih zapletov.

junak film partnerica

Najmočnejši element filma je zagotovo zgodba, skozi katero spremljamo Rahima in njegovo družino. V tem primeru so zelo pomembne podrobnosti in igra glavnih igralcev, ki je zagotovo zelo prepričljiva. Predvsem čustveno, težko gledamo prizore, kjer se pojavi njegov sin, saj zelo težko govori in vidimo, kako se vse težave in uspehi očeta prepletajo z njegovim življenjem. S tem na zelo enostaven in učinkovit način pridobijo reakcijo s strani gledalca.

Zgodba je prav tako odlično zgrajena, a res temelji na tem, da sočustvujemo in navijamo za glavni lik, kar pa ni nujno samoumevno. Vseeno ga ‘pomotoma’ označijo za junaka, in kljub temu da mogoče želimo uspeh glavnemu liku, ni nujno ta volja tako močna. Pri tem je ponovno najbolj zaslužen njegov sin, ki nas vedno znova opominja na to, da navijamo za očeta. Preobrati so ponekod predvidljivi, a nam vseeno ponujajo globoko zgodbo in odlično vodijo do končnega razpleta.

junak glavni lik Rahim in njegov sin

Režija in kadri v filmu niso presežek, saj tudi tega sam ne zahteva, a vseeno bi lahko videli bolj kompleksen prikaz v določenih prizorih. Glasba in zvok nista precej občutna in ne izstopata do zadnjega dela, kjer vidimo bolj pomemben prizor. Velikokrat velja manj je več, a filmu res manjka dodatna dinamika, ki bi ga naredila vrhunskega.

Junak velja za močno dramo, ki temelji na čustveni učinkovitosti, zato je vse odvisno od osebe, koliko se bo vpel v zgodbo. Pri tem je tudi pomembno, da zgodbo podrobno spremljamo in film vseskozi gledamo aktivno. Hitro lahko izpustimo kakšno podrobnost, ki je ključna za končni razplet. Priporočamo ga vsem, ki uživate v neameriškem stilu filma in ljubiteljem čustvenih dram. Film si je možno ogledati preko spleta na Art Kino Mreže Slovenije in v kino Velenje.

Ocena: 3/5

Film vam bo všeč, če ste uživali v:

PLUSI

  • Preobrati in razplet
  • Učinkovitost čustvenih prizorov
  • Navijanje za zmago glavnega lika

MINUSI

  • Vse v filmu je osredotočeno na glavni lik
  • Režija je preveč enostavna za izkušenega režiserja

Sorodne recenzije

Poiščite nas na družbenih omrežjih

scroll to top