Recenzija: Fant in čaplja

»Končni pečat Studia Ghibli in Miyazakija«

Najnovejši film Fant in Čaplja oziroma The Boy and the Heron legendarnega režiserja Hayaoa Miyazakija je končno prispel v slovenske kinodvorane in s svojo doslej najlepšo animacijo osvojil srca vseh Ghibli ljubiteljev. Osvojiti srca drugih obiskovalcev kina bo zagotovo večji izziv, saj film brez določenega nivoja predznanja Ghibli zgodovine ali Miyazakija ponekod deluje konfuzno.

V avtobiografskem filmu Miyazakija spremljamo Mahita, ki mu v požaru umre mati nakar se z očetom preselita iz Tokia v star podeželski dvorec. Podobno kot v Čudežnem potovanju (2001) se po skrivnostnih dogodkih in pogovoru s čapljo preselimo v fantazijski vzporedni svet, kjer Mahito išče odgovor na vprašanja o zgodovini stolpa.

Fant in čaplja

Prvi prizori so velikokrat tisti, ki narekujejo tempo filma, zato ga enostavno moramo izpostaviti, saj nas je že na začetku zasul s čustvi in močnimi mnenji glede likov v filmu. Predvsem je bila impresivna vizualna podoba, ki doslej s strani Miyazakija ni bila tipična. To je najbolj občutno, ko se glavni lik zapodi proti ognju in se vse na ekranu začne preoblikovati, gledalca pa hkrati oblije občutek vročice.
 
Takoj za tem se tempo nekoliko upočasni in režiser postavi temelje za glavne tematike v filmu, ki niso povsem jasne. Gre za film, ki po prvem ogledu ni najbolj koherenten in bo za njega potrebno več ogledov s katerimi bo vedno boljši, a ko temeljno premislimo, kaj vse je hotel Miyazaki vključiti dobimo občutek, da je bil morda preveč ambiciozen. Glavna tematika filma je izguba oz. žalovanje in spopadanje s čustvi. Film uporablja pristop, da raje vse prikaže, kot gledalcu razloži skozi dialog.

Fant in čaplja

Celotna zgodba in struktura nas tako lahko včasih zmede, saj velikokrat nismo prepričani, kaj je glavno sporočilo filma in posledično ima preveč bogatih majhnih sporočil zaradi katerih se večje izgubi. Tudi veliki »zaplet«, za katerega vsi pričakujemo, da bo bolj dramatičen, ni preveč presenetljiv in je hitro vključen v zgodbo večje celote.

Še ena pomembna točka in motivacija za novi film Fant in Čaplja je to, da Miyazaki ni bil uspešen pri iskanju svojega naslednika za nadaljevanje zapuščine Studia Ghibli. Zaradi tega dobijo končni dialogi večji smisel, saj je Miyazaki zgradil celotni studio iz ničle in je hotel, da bi se njegova zgodba nadaljevala tudi po njegovem delovanju, a ni imel sreče. S tem filmom se na nek način spopada s svojo izgubo in čustvi ter sporoča, da se je s končnim razpletom že sprijaznil.

Fant in čaplja

V vseh Ghibli filmih je eden najmočnejših adutov izbira glasbe in vsekakor naveza skladatelja Joeja Hisaishija ter Miyazakija ponovno ni razočarala. Mnogi so mnenja, da gre za eno najboljših glasbenih spremljav Ghibli filmov sploh in težko oporekamo, saj je vseh 37 skladb vrhunsko dodelanih ter prelepo dopolnjujejo celotno ozadje filma.

Vsekakor lahko pričakujete fantazijsko briljanco, saj Ghibli filmi nikoli ne razočarajo. Vizualno in glasbeno vas bo zagotovo navdušil, močno pa se bo potrudil tudi iz aspekta zgodbe, kjer ima veliko pozitivnih plati. Film se trenutno predvaja v vseh komercialnih in večini lokalnih kinodvoranah v Sloveniji.

Ocena: 4/5

Film vam bo všeč, če ste uživali v:

PLUSI

  • Božanska klasična Ghibli animacija
  • Dober namen s sporočili
  • Ena najboljših glasbenih podlag Hisaishija
  • Vizualna fantazijska briljanca

MINUSI

  • Nekoliko konfuzen
  • Prisotnih je preveč idej

Sorodne recenzije

Poiščite nas na družbenih omrežjih