Predogled iz Cannesa: Indiana Jones in artefakt usode
-
Nejc Feguš - 20 maja, 2023
- 13:30
Indy je nazaj in s tem tudi Harrison Ford! Po petnajstih letih in zadnji neuspešnici se Indiana Jones vrača za svoje zadnje poglavje v franšizi. Film je svojo premiero doživel 18. maja na festivalu v Cannesu, kjer je peti del franšize dobil pet minut stoječih ovacij. S filmom Artefakt usode oz. Dial of Destiny se od franšize poslavlja Harrison Ford v solidni izvedbi filma s strani režiserja Jamesa Mangolda.
Dolgo smo čakali, da se vrnemo k franšizi Indiana Jones po neuspehu zadnjega filma Kingdom of the Crystal Skull in končno smo se ga le dočakali. Temelji za odličen film so bili predhodno postavljeni in po projekciji smo odšli iz velike dvorane Grand Theatre Lumiere mešanih občutkov. Nova zgodba Indyja je preprosta in nam dostavi to, kar od Disneyja pričakujemo, a vseeno smo upali na boljši zaključek celote.
Vsekakor boste vsi oboževalci franšize prišli na svoj račun, saj Ford kljub svoji starosti še vedno ohranja izredno karizmo in šarm. Naproti njega imamo tokrat zlikovca Madsa Mikkelsena, ki je rojen za tovrstne vloge in svoje delo v filmu več kot odlično opravi. Nazadnje pa je prisotna še Phoebe Waller Bridge, ki nas je že osupnila s svojo serijo Fleabag in dokazala svojo izjemno igralsko kakovost tudi pri asistiranju Fordu v novem Indyju. Vračajo se tudi številni znani obrazi in vseskozi spremljamo cukrčke iz starih filmov. Hkrati Mangold poskuša dodati dinamičnost in unikatnost akcijskim sekvencam, ki so mogoče že prenapihnjene.
Najbolj v oči bode uporaba de-aging tehnologije oziroma umetne inteligence. Slednja se uporablja, da pomlajša Harrisona Forda in kljub njeni naprednosti še vedno ni na tistem nivoju, da bi jo lahko zanesljivo uporabljali za dolge sekvence. Zmoti nas tudi očiten starejši glas, ki ga slišimo poleg mlajše verzije Forda in vse skupaj deluje nerodno.
To bi moral biti veliki zaključek Forda in franšize Indiana Jones, a tega občutka pri ogledu žal nismo imeli, saj je bilo preveč različnih idej in elementov vpeljanih v film za hitro ter kratko navdušenje. Ko to navdušenje popusti, pa nimamo kvalitetnih čustvenih scen, ki bi lahko slovo močno podprle.
Ogled filma še vseeno priporočam, a mislim, da je film daleč od prvih treh Indyjov, ki jih dodobra poznamo.
Viri slik: Cannes press kit