Najboljši filmi, ki se dogajajo v vremenski vročici

Če vam prazničnega decembra vestno predlagamo božične in zimske filmske poslastice, ni nobenega razloga, da vam v vročih in soparnih poletnih dneh ne bi predlagali nekaj filmov, ki se odvijajo sredi hude vremenske vročine. Ta ustvarja specifično atmosfero, ki dela like še bolj labilne, neuravnovešene, vzkipljive, izpostavljene in ranljive. Za vas smo z vročinskim faktorjem opremili nekaj najboljših filmov, v katerih pomembno vlogo igrajo tudi visoke poletne temperature.

10. Dober, grd, hudoben/The Good, the Bad and the Ugly (1966)

good bad and the ugly

Leonejeve vestern klasike ni potrebno dodatno predstavljati. Film izstopa v predstavitvi motivov, ki jih v manj epski in velikopotezni obdelavi uporabijo še mnogi drugi špageti vesterni. Dober, grd in hudoben se ukvarja s tremi glavnimi liki, ki so iznajdljivi, pretkani in žilavi. Leonejevi bližnji kadri niso imeli nikoli toliko teže kot kadri naslovnih junakov, ki tekmujejo v ultimativnem prelisičenju drug drugega. Svojih 161 minut dolžine upraviči z vpeljavo nekaterih podzgodb in močnih stranskih likov, ki še dodatno popestrijo ta epski vestern. Da je Dober grd in hudoben, vestern, ki ga še vedno gledajo vse generacije, gre velik del zaslug tudi izvrstni in neponovljivi glasbi Ennia Morriconeja.

O vročini: Kopel za stopala sredi puščave še nikoli ni bolj prijala.
Vročinski faktor: 40

9. Pasje popoldne/Dog Day Afternoon (1975)

Po resnični zgodbi posneto Pasje popoldne je filmska klasika ameriškega režiserja Sidneyja Lumeta. Klasični roparski film, v katerem gre več narobe kot po načrtu, preiskuje tipičen primer medijskega senzacioniranja zločinca Johna Wojtowicza (v filmu Sonny), ki je 22. avgusta 1972 vodil bančni rop brooklynske banke. V taktični tekmi med policijo in Sonnyjem film mojstrsko drži napetost in hiter ritem. Pridobitev talcev na svojo stran in javnost je le eden od vzvodov, ki jih s pridom uporabi Sonny, ki je trden in premeten pogajalec. Al Pacino v nesporno eni izmed najboljših igralskih predstav vseh časov mojstrsko upodobi človeka, ki se mu počasi, a vztrajno zateguje zanka okrog vratu. Od začetnega uživanja v javnem nastopanju in pozornosti, ko je za kratek čas postal simbol upora proti establišmentu do tesnobne groze v pretnji aretacije je Pacino z niansami v igri uspel prikazati Wojtowicza kot večplastno človeškega in s tem preprečil, da bi bil pri gledalcu sprejet enoznačno.

O vročini: Tako vroče, da je popravilo klime vključeno med pogajalske zahteve.
Vročinski faktor: 65

8. Prebudi se v grozi/Wake in Fright (1971)

wake in fright

Avstralski režiser Ted Kotcheff je leta 1971 posnel filmsko ekspedicijo neposredno v pekel. Učitelj John Grant se med šolskimi počitnicami na poti v Sydney k svojemu dekletu ustavi v mestecu, ki se utaplja v dekadenčni bedi. Alkohol, krivolov in igre na srečo so le nekatere izmed pregreh, ki poganjajo mesto Bundanjaba oziroma Jaba, kot mu pravijo lokalni prebivalci. Na začetku Grantova turistična radovednost zelo hitro potencira v pripadnost marginalizirani delavski družbi majhnega delavskega mesta. Film poleg edinstvene scenografije, ki jo ponuja avstralska pokrajina in odlične režije ter scenarija, odlikuje tudi mojstrska igra, pri kateri še posebej izstopa Donald Pleasence.

O vročini: Mački po prekrokani noči so hujši v vročici ruralne Avstralije.
Vročinski faktor: 70

7. Prosti pad/Falling Down (1993)

Michael Douglas v verjetno najboljši vlogi svoje kariere genialno odigra človeka na robu živčnega zloma. Ko nekega peklensko vročega dne William Foster ostane ujet v prometnem zastoju, mu dokončno prekipi in začne svoj navidezno katarzičen pohod proti najbolj očitnim krivicam in nesmislom sodobne družbe. Če se lahko z začetnimi Fosterjevimi frustracijami vsak poistoveti, pa kmalu spoznamo, da skriva njegov temperament veliko težavnejšo preteklost, kot smo sprva predvidevali.

O vročini: Premalo, da bi plačal 85 centov za hladno kokakolo.
Vročinski faktor: 75

6. Teksaški pokol z motorko/The Texas Chain Saw Massacre (1974)

teksaški pokol z motorko film

Ameriški Jug v svoji najbolj grozljivo izprijeni in vroči obliki. Pri Pokolu ni najbolj grozljivo to, kar se dogaja nesrečnim likom, ki se nič hudega sluteč znajdejo na napačnem predelu ruralnega Teksasa, ampak to, da je družina prikazana kot celica družbe, iz katere izvira zlo v svoji najbolj nepotvorjeni obliki. Producenti filma so povedali, da je do kosti zastrašujoča »glasba«, ki pospremi film sestavljena iz zvočnih efektov, ki so enaki zvokom, ki so jih v tistem času slišale živali v klavnici. Mojstrstvo te slasher grozljivke je tudi v montaži, ki vključuje prebliske bližnjih kadrov gnusnih stvari, ki učinkovito delujejo asociativno na gledalčevo podzavest in s tem aludirajo na ultimativno prazlo, ki ga ni mogoče prikazati ali opisati z besedo. Družinska večerja še nikoli ni bila bolj grozljiva in strašljiva kot tista, ki jo je leta 1974 posnel režiser Tobe Hooper.

O vročini: Skoraj dovolj vroče za sušenje mesa.
Vročinski faktor: 80

5. Barton Fink (1991)

barton fink

Brata Coen sta v svoji karieri večkrat dokazala, da za dober film ne potrebuješ veliko. Barton Fink je mojstrsko narejena filmska prispodoba, ki z mnogimi simboli, sugestijami in alegorijami do danes ni do konca pojasnjena in ostaja odprta mnogim interpretacijam. Barton Fink izvrstno prepleta več žanrov in briljira v igralskih predstavah Johna Turturra, Johna Goodmana in ostalih. Film, ki je nastal iz blokade pisanja bratov pri njunem drugem filmu Millerjevo križišče, je leta 1991 osvojil zlato palmo v Cannesu.

O vročini: Tako vroče, da se topi lepilo hotelskih tapet.
Vročinski faktor: 80

4. Dvoriščno okno/Rear Window (1954)

dvoriščno okno

Creme de la creme voajerske filmografije se odvija le na eni lokaciji, v stanovanju fotoreporterja, ki je po poškodbi na delu začasno obsojen na invalidski voziček. Dolgčas preganja tako, da špijonira za svojimi sosedi in kmalu postane prepričan v to, da se je v sosednji zgradbi zgodil umor. Poleg odličnega trilerja, ki izkoristi vse tehnične prijeme, ki jih obvlada Hitchcock, je potrebno izpostaviti tudi njegov komentar na takratno družbo, ki do danes ni zvodenel. Kljub temu, da je film izšel v 50. letih, si še danes težko zamislimo bolj aktualen film. Hitchcock svoje preproste stranske like rad opremi s pronicljivimi mislimi o družbi, nič drugače ni v Dvoriščnem oknu, kjer negovalka modro ugotovi, da smo postali »rasa voajerskih zijal«.

O vročini: Prevroče za spanje v spalnici.
Vročinski faktor: 85

3. Tramvaj poželenje/A Streetcar Named Desire (1962)

brando

Ameriški dramatik Tennessee Williams je leta 1948 prejel Pulitzerjevo nagrado za dramo Tramvaj poželenje. 14 let kasneje pa je režiser Elia Kazan umetniško vodil filmsko adaptacije te kritiško pozitivno sprejete drame in bil pri tem nič manj uspešen kot Williams. Film, ki najbolj slovi po igralski predstavi Marlona Branda, ki je v filmsko umetnost vpeljal nov tip igranja – t. i. method acting, danes premalo poudarja izvrstno igralsko sodelavko, ki jo je imel pri Tramvaju poželenje ob sebi Brando. Vivien Leigh bi težko bolj popolno uprizorila osebo, ki hodi po (za lik Blanche DuBois) tanki liniji med prištevnostjo in norostjo.

O vročini: Prevroče za Brandove majice.
Vročinski faktor: 90

2. 12 jeznih mož/12 Angry Man (1957)

12 angry men

Drugi film Sidneyja Lumeta iz tega seznama ni nič manj monumentalna klasika tega mojstra filmskega realizma in je drugi film iz »vročinskega« seznama, ki je scenografsko omejen na eno lokacijo. Film, ki ga še danes predvajajo kot učno gradivo v kadrovskih službah se ukvarja s tem, kako lahko množica usodno vpliva na posameznika kako lahko en sam posameznik spremeni vpliv množice.

O vročini: Najbolj vroč dan v letu.
Vročnski faktor: 90

1. Potepuški pes/Nora inu (1949)

potepuški pes

Kurosawin zadnji film preden se je z V gozdu (1950) in drugimi uveljavljenimi klasikami povzpel med titane filmskih ustvarjalcev. Noir detektivka, ki se poglobi v povojno japonsko družbo, se ukvarja z detektivom začetnikom Murukamijem, ki mu žepar na vroč dan v tramvaju ukrade službeno pištolo. Sramota in krivda, ki jo ob tem občuti mladi detektiv, ki ga igra Toshirô Mifune, je tesno povezana z vojno travmo, ki jo po drugi svetovni vojni občutijo veterarni. Ko Murakamiju povedo, da se z njegovo pištolo počnejo še hujši zločini od kraje, je v preiskavi še bolj odločen. V lovljenju tatu se Murukami spušča v drobovje japonske družbe in pri tem vedno bolj spoznava, da ima s tatom pištole več skupnega, kot je sprva mislil. Z modrostmi in nasveti Murukamiju pomaga starejši detektiv Sato, ki ga igra še en tesni sodelavec Kurosawe Takashi Shimura.

O vročini: Misija dneva – čim prej najti izgubljeno pištolo in … ventilator.
Vročinski faktor: 100

Ste si že ogledali vse na seznamu? V tem primeru si oglejte še naše druge lestvice ali recenzije za bolj sveže predloge.

Sorodni članki

Poiščite nas na družbenih omrežjih