Najboljše
januarske grozljivke
-
Vid Šteh - 18 januarja, 2023
- 08:00
Mesec januar velja za enega bolj depresivnih in turobnih mesecev v letu, saj nastopi takoj po decembrski evforiji dobrih želja, obdarovanj in zabav, nato pa se moramo s prihodom novega leta hitro vrniti nazaj v vsakodnevno rutino. In tudi v svetu filma se omenjenega meseca drži negativen predznak, češ da tedaj luč sveta ugledajo zgolj filmi slabše oz. v najboljšem primeru povprečne kvalitete. V tem času so najbolj na udaru t.i. januarske grozljivke, ki so zdaj že “tradicionalno” zanič, toda naslednja lestvica dokazuje, da temu ni vedno tako in da smo lahko gledalci tudi v mesecu januarju deležni kakšne kvalitetne grozljivke.
Poglejmo, katere grozljivke so uspele razbiti januarsko “prekletstvo”:
Pošastno / Cloverfield (2008)
Matt Reeves, sicer režiser najnovejšega Batmana, je leta 2008 posnel ZF grozljivko Pošastno, ki se ponaša s preprosto zgodbo; mesto New York napade orjaška pošast, gledalci pa spremljamo dogajanje skozi oči kamere snemalca, ki beleži opustošenje na ulicah. Film, posnet v stilu grozljivk z najdenimi posnetki (found footage) se resda ne more pohvaliti z najbolj izvirno zgodbo, vendar pa je kljub temu dovolj napet, dinamičen, eksploziven in spodobno odigran, da pri gledalcu pusti več kot zadovoljiv vtis. Glavni adut filma je, da pošasti, ki napada mesto, nikoli ne pokaže v celoti in s tem ohranja njeno skrivnostno naravo.
Od mraka do zore / From Dusk Till Dawn (1996)
Robert Rodriguez si je po uspehu s kultnim akcijskima kriminalkama El Mariachi in Desperado privoščil izlet v vode vampirske grozljivke. Seveda posnete v njegovem slogu; z ogromno krvi, nasilja, črnega humorja in golote. Zgodba o bratih bančnih roparjih, ki se na begu pred policijo zatečeta v skrivnostno vampirsko gostišče, je nedvomno eden od tistih filmov, kjer stil prevladuje nad vsebino, toda izdelek je kot celota preveč duhovit, dinamičen in seksi, da bi se mu uprli. Za slednje pa še najbolj poskrbi izredno vroča scena striptiza Salme Hayek, ki tudi po skoraj treh desetletjih še vedno dviguje temperaturo pred ekrani.
Razcepljen / Split (2016)
Po skoraj desetletju snemanja polomij se je M. Night Shyamalan leta 2016 uspel vrniti v formo s psihološko srhljivko Razcepljen, ki se na domiseln in nepredvidljiv način loteva problematike razcepljenih osebnosti. James McAvoy je odličen kot serijski ugrabitelj, ki boleha za kar 23 razcepljenimi osebnostmi, hkrati pa se rojeva že nova, ki je močnejša od vseh prejšnjih. Kot že omenjeno, je Razcepljen duhovit, prebrisan in napet film, ki nas spomni na dobre stare čase kvalitetnih in kompleksnih psiholoških trilerjev, s katerimi se je Shyamalan proslavil.
Spisek za odstrel / Kill List (2011)
Kill List, bizarna mešanica kriminalnega trilerja in psihološke grozljivke, je film za bolj zahtevne gledalce, ki se ne bojijo biti šokirani in mentalno izmučeni. Kar se začne kot generični krimič o neuspešnem najetem morilcu, ki se mu za umor treh oseb obeta mastno plačilo, se kmalu spremeni v psihadelično norost in nenavadno mikavno potovanje v srce človeške teme. Pričujoči film ni namenjen tistim, ki imate radi zgodbe s srečnimi konci in pregovornimi lučmi na koncu tunela. To je film, kjer je treba ob vstopu po “dantejevsko” nemudoma opustiti vso upanje.
Mama (2013)
Guillermo del Toro je leta 2008 posnel kratko grozljivko Mama, ki je postala velika uspešnica, zato ni bilo presenetljivo, da so dobrih pet let kasneje njen koncept pretopili spremenili v celovečerno obliko. Zgodba o dveh sestricah, ki se po petih letih življenja v samotni gozdni koči, vrneta v civilizacijo, vendar s seboj pripeljeta tudi nadnaravno entiteto z materinskim nagonom, postreže s presenetljivo visoko mero suspezna in strašljivih prizorov, pa četudi se v drugi polovici začne preveč zanašati na posebne učinke in nepotrebno akcijo.
Viri slik: JoBlo, Letterbox, WingWriting, The Gateaway, Fangoria, Ghouls Magazine