Kako je prišla pokovka v kinodvorane
-
Žiga Špile - 20 oktobra, 2021
- 17:16
Pokovka in kinodvorana sta idealen par, ki ga lahko premaga le redka izkušnja. Mamljiv vonj sveže pečenih kokic in dober film v kinodvorani sta kot nalašč ustvarjena eden za drugega. Delujeta kot uspešen recept, kateremu se lahko uprejo le redki in ker imajo kinodvorane in popovka zares dolgo skupno zgodovino, smo kot zanimivost za vas preverili, kako sta se sploh srečala.
Prodaja pokovke se je v kinodvoranah začela pred skoraj stotimi leti. Njuna pot je zares zanimiva, saj si sprva sploh nista bili usojeni. Kinodvorane so se razvile iz gledališča, zato so bile zaščitni znak premožnih ljudi. Iz tega razloga je kljub različnemu formatu umetnosti, v kinodvoranah obstajal prav poseben bonton, ki je izrecno prepovedal vnos hrane in pijače, pogovarjanje ali kakršnokoli drugo motenje obiskovalcev.
Na drugi strani pa je bilo stanje čisto drugačno. Revnejši ljudje so se zabavali bolj dostopno. Za zabavo so obiskovali različne ulične umetnosti, kot so karnevali, potujoča gledališča in sejmi. Tam naj bi po podatkih kokice kot prigrizek prodajali že v sredini 19. stoletja. Popularne pa naj bi bile prav iz istega razloga kot danes: izjemen vonj, enostavna priprava ter nizka cena.
Kako je torej prišla prodaja kokic v kinodvorane?
Leta 1927 so kinematografi doživeli razcvet in s tem močno povečali svojo dostopnost. Za razliko od prej, so kinodvorane začele obiskovati velike množice, ki pa niso bile omejene zgolj na premožne ljudi. Zgodilo se je namreč ravno obratno in kinodvorane so predstavljale velik vir zabave za revne ljudi. Ta trend so izkoristili mnogi prodajalci in začela se je prodaja kokic pred kinodvoranami.
Ker so imeli lastniki dvoran svoje dobičkonosne interese, so si prodajo kokic prilastili in jih uvedli v dvoranah. Vse ostalo je postala zgodovina.
Viri slik: thespruceeats.com, wikimedia.org