Kaj smo si ogledali na filmskem festivalu Cannes 2022
- Nejc Feguš
- 25 maja, 2022
- 07:00
Cannes filmski festival se je prejšnji teden začel in že postregel s kar nekaj odmevnimi filmi. Udeležili smo se prvih dnevov festivala in si ogledali številne filme, zato bomo te poskusili razvrstiti po kvaliteti. Filmov in projekcij bo na festivalu, ki še vedno poteka, ogromno, a v tej lestvici smo razvrstili zgolj že ogledane. Smo pa pripravili tudi najbolj pričakovane filme festivala na tej povezavi.
V prvih dnevih festivala so se v Franciji vrstila velika imena, najbolj pa je zagotovo izstopal Tom Cruise in njegova nova uspešnica Top Gun: Maverick. V okviru festivalskega dogajanja je tudi spregovoril ena na ena pred občinstvom in pojasnil njegov proces snemanja, igranja in potek projektov. V manjših dvoranah so prevladovali A24 filmi, kjer smo videli prvenec Jesseja Eisenberga. Od znanih imen sta prisostvovala Finn Wolfhard in Julianne Moore. Pri promociji filma God’s Creatures je prav tako bila prisotna celotna ekipa z Emily Watson na čelu.
Dva večja filma, Armageddon Time režiserja Jamesa Graya in Three Thousand Years of Longing režiserja Georga Millerja, sta dobila prijeten odziv s strani kritikov in občinstva. Večminutni aplavz na premierah je potrdil, da sta filma vredna ogleda. Nazadnje pa smo si ogledali še otvoritveni film Coupez!, ki temelji na filmu One Cut of the Dead in številnih značilnih art evropskih projektih.
Poglejmo našo razvrstitev:
9. Tchaikovsky’s Wife
Znani ruski skladatelj Pyotr Ilyich Tchaikovsky je imel zanimivo zgodbo predvsem na področju ljubezni, zato so posneli film Tchaikovsky’s Wife, ki izstopa predvsem pri vizualnih elementih. Posnet je fenomenalno in produkcija nas odlično popelje v okolje tistega časa. Žal nas glavni lik in njena zgodba nista navdušila, zato se film znajde na koncu našega seznama.
8. Corsage
Podobno kot prej omenjeni film, je tudi Corsage izjemno posnet. Predvsem je treba pohvaliti delo režiserke Marie Kreutzer, ki je res pokazala vse svoje režisersko znanje. Kadri v določenih prizorih so bili osupljivi, še posebej na koncu filma. Produkcija je bila zelo pomembna in odlično izpeljana, saj je film postavljen v čas 1877, ko je v Avstriji vladala cesarica Elizabeta. Zgodba ponovno ni najboljši element filma, a je Vicky Krieps še vedno dovolj zanimiva, da film deluje.
7. When You Finish Saving the World
Jesse Eisenberg, ki ga bolj poznate iz igralskih vlog, je po filmskem festivalu Sundance pripeljal film še v Cannes. Njegov režijski debi v glavnih vlogah predstavlja mamo (Julianne Moore) in sina (Finn Wolfhard), ki se zelo težko povežeta. Vsak se poskuša najti v svojih respektivnih vlogah, a nobenemu to ne uspeva in s tem pozabita oziroma ne razumeta drug drugega. Film je še kako gledljiv in zgodba se lahko občinstva enostavno dotakne, zato moramo Eisenbergov režijski prvenec pohvaliti.
6. Three Thousand Years of Longing
Prva pričakovanja za ta film so bila velika, saj za projektom stojijo režiser George Miller in igralca Idris Elba ter Tilda Swinton, a film ni uspel osupniti občinstva. Zgodba je vsekakor unikatna in prikaže nekaj novega v filmskem svetu, a ji na koncu nekaj zmanjka. Soliden film, ki bi moral biti več kot zgolj to. Govori o osamljeni ženski, ki spozna Djinna. Ta ji podari tri želje in zapleteta se v dolg pogovor o njunih zgodbah.
5. Armageddon Time
James Gray je postavil film v 80-ta v predel Queens, kjer je predstavil svojo osebno zgodbo. Ta želi povedati in se dotakniti preveč tematik naenkrat, zato ni tako učinkovita, kot si je to režiser zamislil. Treba je pohvaliti glavnega igralca Banksa Repeta, ki je vrhunski in nadigra številne veterane. V filmu so namreč tako velika igralska imena kot so Anthony Hopkins, Jeremy Strong in Anne Hathaway.
4. Harka
Pozitivno presenečenje festivala je film Harka režiserja Lotfyja Nathana, ki tekmuje v kategoriji Un Certain Regard. Pomaknemo se v Tunizijo, kjer spremljamo Alija. Ta sanja o boljšem življenju in pobegu iz države, a se znajde v situaciji, kjer mora po nenadni smrti očeta skrbeti za svoji mlajši sestri. Alija prevzamejo čustva in končno vidi, kako umazana je njegova država ter družba. Odličen prikaz političnih in koruptivnih problemov v Tuniziji, ki ga žal lahko apliciramo tudi kje drugje.
3. Coupez!
Sicer film ni originalen in je predelava One Cut of the Dead (2017), a je vseeno odlično izpeljan in ohrani vse elemente originalne uspešnice. Mogoče mu je že ponekod preveč podoben in ne nadgradi originalnega filma. Hazanavicius, ki ga poznate po filmu Umetnik (2011) je otvoril letošnji filmski festival Cannes s filmom Coupez! in navdušil občinstvo. Tudi na naši projekciji je bilo ogromno smejanja in šokov med ogledom, zato ga enostavno moramo uvrstiti tako visoko, saj je bil pravi zmagovalec v očeh občinstva.
2. God’s Creatures
Fantastični A24 nam je v Cannes prinesel God’s Creatures, ki je projekt zelo mladega scenarista in dveh režiserk. Neverjetno enostaven film, ki je sijajno posnet in vseskozi odlično drži intenzivnost. Psihološka drama sledi materi (Emily Watson), ki se znajde v nelagodnem položaju po vrnitvi sina (Paul Mescal) v njihovo ribiško vas. Glasba naredi veliko prizorjev težko gledljivih in večkrat nam postane resnično neprijetno, kar je glavni cilj filma. Po receptu manj je več, je God’s Creatures izjemen film.
1. Top Gun: Maverick
Kmalu si ga boste lahko ogledali tudi vi in več bomo o njem zapisali v naši recenziji, a prvi vtisi so fenomenalni. Film si morate ogledati na velikem platnu v kinodvorani ob najboljšem možnem ozvočenju. Vizualni učinki in tehnologija se je od prvega filma tako razvila, da je omogočila izjemno izboljšanje na številnih področjih. Zaradi tega, če ste oboževalec prvega filma, vas ta zagotovo ne bo razočaral. Več pa v recenziji v četrtek.
Komaj čakamo še številne naslove festivala in upamo, da vam bomo lahko drugo leto predstavili Cannes v še večjem obsegu, saj gre za največji evropski filmski festival. Letos nam je čas dopuščal obisk prvih nekaj dni.
Prav tako pa upamo, da vam bomo imeli možnost predstaviti še druge večje festivale po Evropi in Sloveniji, zato nas skrbno spremljajte na naši spletni strani in družbenih omrežjih.