Filmske nagrade odslej tudi na šovu GameAwards
- Žiga Špile
- 4 decembra, 2023
- 18:09
Že kar nekaj let smo priča ustvarjanju novega trenda, ki se je v filmski industriji začel z adaptacijo naslovov iz videoiger, zdaj pa je uradno potrdil svoj obstoj na enem največjih “gamer” dogodkov na svetu, GameAwards.
Filmska industrija je ena najbolj zanimivih in naprednih panog ne le v zabavni industriji, ampak tudi v gospodarstvu nasploh. Po uvedbi kamere se je filmska industrija naravno začela razvijati, nove tehnologije in zanimivi filmski ustvarjalci pa so poskrbeli, da se je sedma umetnost globoko zasidrala v kulturo družbe ter jo hkrati z različnimi izdelki tudi oblikovala.
Skozi leta je filmska industrija postala vedno širša in globja, izdelki pa vedno bolj premišljeni in ciljno naravnani. Tako smo opazili vzpon serij, platform za pretočno predvajanje, skorajšnje izumrtje klasične televizije in vse drugo, kar je oblikovalo današnji “lifestyle”.
Vzporedno s televizijo se je razvijala nova oblika zabave – videoigre. Te so iz majhnega Super Maria postale ogromni naslovi, ki polnijo žepe velikih produkcijskih hiš in zadovoljujejo vedno večje apetite končnih potrošnikov – igralcev. Industrija je v nekaj letih, v primerjavi z ostalimi oblikami zabave, ne samo dosegla, ampak tudi večkrat presegla vrednost filmske industrije. Ta po nekaterih podatkih znaša 77 milijard dolarjev, medtem ko je vrednost igričarske industrije že skoraj 347 milijard.
Zato se je filmska industrija po propadu fenomena s superheroji primorana podati v iskanje novega trenda, ki bo zadovoljil želje, zahteve in potrebe trga ter njegovih potrošnikov.
Tukaj se pojavlja nov trend – adaptacije naslovov iz videoiger. Teh smo v preteklosti že videli kar nekaj – od seksi Angeline Jolie v vlogi kultne Lare Croft (Tomb Raider) do katastrofalnega Far Cry-ja, povprečnega Princa iz Persije in neumnega Max Payna.
Ampak časi so se spremenili, ustvarjalci so ugotovili, da brezvezni izdelki ne bodo prinesli dobička, kakršnega bi lahko, in kvaliteta izdelkov se je povečala. Zato smo v prejšnjem letu dobili nekaj izjemno zanimivih izdelkov, vrednih vsaj majhne pozornosti, če že ne domače naloge za obvezen ogled.
Tako smo v prejšnjem letu dobili odličen The Last of Us, zabaven Twisted Metal, smešen Super Mario Bros. Movie, oglaševalski Gran Turismo in animirano Castlevania: Nocturne. Vsi ti so vsak posebej zaznamovali lansko leto in z nominacijo na prestižnem dogodku GameAwards uradno potrdili trend adaptacije videoiger.
In čeprav verjetno ni velikih dvomov pri izbiri zmagovalca, nas lahko kljub temu presenetijo z drugimi izbirami, saj dogodek ni zgolj ponos igričarjev, temveč bolj dogodek za zadovoljevanje potreb igričarjev in napovedovanje novih naslovov, tako filmskih kot igričarskih. Kljub temu gre za dogodek z izjemno velikim dosegom in vplivom na celotno zabavno industrijo.
Zato komaj čakamo, da nas presenetijo na dogodku in kakšne nove naslove iz sveta “gaming industrije” bomo dobili. Šušlja se, da so apetiti ogromni, presenečenja pa še večja.