Filmologija priporoča: Godzilla Minus One

V rubriki Filmologija priporoča pozornost namenjamo aktualni ponudbi filmov do katerih je nekoliko težje priti, saj niso v rednem sporedu naših kinematografov (ali pa so za zelo kratek čas), so pa ravno zato toliko bolj vredni vaše pozornosti. Tokrat vam predstavljamo najnovejše poglavje legendarne japonske pošasti Godzille, ki je na letošnjih oskarjih prvič v zgodovini franšize slavila v kategoriji najboljših vizualnih učinkov. 

Dogajanje je postavljeno v povojno Japonsko in sledi travmatiziranemu Koichiju, nekdanjemu samomorilskem pilotu kamikazi, ki je za časa postavil sebe pred zvestobo domovini in bil priča napadu orjaške Godzille, ki je pomorila vse njegove vojne tovariše. Koichi se ob vrnitvi v zdemolirani Tokio skuša postaviti na noge in pustiti za seboj grehe preteklosti, toda ko Godzilla napade mesto in japonska vlada ni pripravljena pomagati, se morajo meščani popolnoma sami postaviti po robu pošasti. 

Godzilla Minus One je učna lekcija za ameriške studie, ki še vedno vlagajo na stotine milijonov dolarjev v nastanek povečini podpovprečnih blockbusterjev. Pričujoči film je bil namreč posnet za skromnih dvanajst milijonov dolarjev in je bistveno bolj spektakularen, epski in vizualno razkošen kot večina čezlužniške ponudbe. Hkrati se film lahko pohvali z osupljivo akcijo, dobro razvitimi liki, presenetljivo čustveno in poglobljeno zgodbo z močnim družbenim komentarjem, odličnimi igralskimi predstavami ter venomer razburljivim dogajanjem. 

Posebnost pričujočega filma je v tem, da uporabi Godzillo kot alegorijo za kolektivno travmo japonske družbe, ki je bila po bolečem porazu ob koncu druge svetovne vojne in uničujočih posledicah padca atomske bombe na Hirošimo in Nagasaki prepuščena sama sebi in se je bila prisiljena sama soočiti s tragičnimi posledicami vojne, vendar pa se ta venomer vrača v njen kolektivni spomin. Še nikoli prej ni bil film o pošasti tako emocionalen in sporočilno relavanten, zato toplo priporočamo ogled. 

Poiščite nas na družbenih omrežjih