Cannes 2023: Vizualno spektakularna zgodnja favorita festivala
-
Nejc Feguš - 23 maja, 2023
- 06:00
Nahajamo se nekje na polovici najbolj prestižnega festivala v Evropi in počasi bomo dobili bolj jasno sliko, kdo je v pogovoru za glavno nagrado na festivalu. Za najboljši film sta zgodnja favorita vizualno spektakularna turška drama About Dry Grasses in britansko-poljska drama The Zone of Interest.
The Zone of Interest je najnovejši film režiserja Jonathana Glazerja, ki je nazadnje režiral Under The Skin s Scarlett Johansson kar deset let nazaj. Vrnil se je z osebnim projektom, kjer je predstavil zgodbo komandanta Auschwitza Rudolfa Hössa in njegove žene Hedwig. Dogajanje je umeščeno v čas druge svetovne vojne, a zanimivost filma je to, da nam prikaže družino komandanta brez vojnega nasilja. Unikaten pristop Glazerja nam poda novo perspektivo, ki je do sedaj še nismo videli in je presenetljivo izredno slikovita.

Najpomembnejša elementa filma sta zagotovo zvok in glasba, ki gradita napetost in brez slike poženeta domišljijo gledalca. V veliki konkurenci vizualno spektakularnih filmov si upamo trditi, da je The Zone of Interest najbolj impresiven od vseh do sedaj. Glazer s statičnimi širokimi kadri, ki so osredotočeni na sredinsko kompozicijo, navduši, saj so izven tega sveta. Projekt, ki ga je Glazer predstavil, je nekaj čisto drugačnega od navadnih filmov in ogled močno priporočamo.
About Dry Grasses je turška drama, dolga skoraj tri ure in pol, ki vas bo, če ji ponudite priložnost, absolutno sesula. V zgodbi spremljamo mlajšega učitelja, ki upa, da bo lahko zamenjal šolo in se preselil v Istanbul po dolgem obdobju učenja v manjši vasici. Čez nekaj časa ugotovi, da se ne bo mogel izogniti temu brezupnemu življenju in počasi začne izgubljati upanje. Režiser Nuri Bilge Ceylan je brez težav držal našo pozornost dobre tri ure s prekrasnimi fotografijami in izjemno pestrim dialogom.

Prav preko dialoga smo spoznavali kompleksnost in motivacije vsakega lika, ki so bili vsak na svoj način izredno realno predstavljeni. Na trenutke se počutimo, kot da smo tretja oseba, ki aktivno sodeluje v pogovoru z igralci in s tem v različnih pogovorih o politiki, otrocih, romanci in drugih vsakdanjih tematikah, katere nam dajejo občutek prisotnosti v prostoru. Samet (Deniz Celiloglu) ni oseba, ki bi nam bila nujno všeč, ampak vseeno simpatiziramo z njim in razumemo njegove težave. Film nam predstavi sanje, pot brez izhoda, pomen življenja in mnogo več. Ogled nadvse priporočamo, a zanj pred ogledom naberite energijo.
To sta trenutna zgodnja favorita festivala, a veliko se še tekom festivala lahko spremeni. Spremljajte naš na vseh družbenih omrežjih za več informacij o festivalu Cannes.
Viri slik: Cannes press kit