Berlinale: Past Lives zasluženo eden od favoritov za zmago na festivalu
- Nejc Feguš
- 22 februarja, 2023
- 11:30
Tretji festivalski dan je bil tudi najboljši, glede na filme, ki smo si jih ogledali. Past Lives je najnovejšii hit studia A24, ki bo močna konkurenca v boju za zlatega medveda. Poleg tega nas je ponovno očarala Vicky Krieps v vlogi Ingeborg Bachmann, nazadnje pa smo si ogledali unikatno zgodbo z naslovom Silver Haze.
Past Lives je režijski debi Celine Song pod katerega se je podpisala produkcijska hiša A24 in je eden od glavnih favoritov za letošnjo zmago v uradnem tekmovanju Berlinaleja. V filmu spremljamo romantično dramo med Noro in Hae Sungom, ki se spoznata ter zaljubita že v osnovni šoli. Takrat se družina Nore preseli v New York in se dolgo ne vidita. Po 12. letih se ponovno srečata in iskirce med njima so še vedno prisotne.
Medtem v zgodbo vstopi tudi John Magaro, kot Arthur, ki je na novinarski konferenci povedal, da gre za zelo osebno vlogo, saj se lahko z njo hitro poistoveti. Prav tako je režiserka Celine Song večkrat poudarila, da je navdih črpala iz svojih osebnih izkušenj, zato gre v tem primeru za veliko elementov osebne zgodbe, ki so velikokrat največji hiti filmskih ustvarjalcev.
V primeru Past Lives ni nič drugače – dobili smo prelep, miren in življenjski film, s katerim se boste zlahka poistovetili ter se v njem tudi našli. Glasba odlično spremlja vso dogajanje in deluje kot učinkovit element za prehode med prizori. Pogovori med glavnima likoma nam dajo občutek trilogije Before, saj ju velikokrat spremlja kamera, poleg tega pa je pri statičnih prizorjih vedno prisoten vizualno neverjeten kader. Film močno priporočamo in potihem upamo na njegovo zmago, saj je po našem mnenju najmočnejši od sedaj videnih filmov, v glavnem tekmovanju.
Nadaljevali smo z zgodbo ene najbolj pomembnih nemških pesnic in pisateljic Ingeborg Bachmann. Nazadnje smo v zgodbi Marie Kreutzer, kjer jo je predstavljala Vicky Krieps, bili razočarani, zato pred ogledom nismo imeli visokih pričakovanj, a hitro se je vse spremenilo, ko smo videli, kaj vse film ponuja. Ne gre zgolj za zanimivo zgodbo, v kateri vidimo veliko vzporednic s toksičnimi razmerji, ampak tudi napredno razmišljanje Bachmannove za tisti čas. Kriepsova navdušuje, montaža slike je vselej impresivna, še posebej pa v prizorih, kjer potujemo v puščavo. Film tudi omeni kultno uspešnico Lawrence of Arabia in že tam se lahko spomnimo, kakšna osupljiva ozadja dobivamo ob razvoju zgodbe. V vsakem primeru, ogled Ingeborg Bachmann – Journey to the Desert priporočamo, saj boste spoznali izjemno zanimivo zgodbo in osebo.
Čez dan smo se udeležili tudi Past Lives novinarske konference, kjer smo slišali veliko o osebnem pomenu filma, različnih tematikah, ki jih spremlja, in kako se je Celine Song adaptirala iz pisateljice gledaliških iger v filmsko scenaristko. Razložila je, kako je uporabila različne detajle pri glavnih igralcih, da je med njimi zgradila dinamična razmerja. Vse je bilo zelo natančno načrtovano in njen pristop je bil, kot ga je opisal John Magaro, »sadističen«, kar je rekel malo v šali, a v tem je bilo tudi nekaj resnice. Velja omeniti, da smo se pred dnevi udeležili tudi novinarskih konferenc za Manodrome in Reality, kjer smo videli Jesseja Eisenberga, Sydney Sweeney, Adriena Brodyja in mnogo drugih iz ekipe obeh filmov.
Nazadnje smo si naš tretji dan festivala ogledali še Silver Haze na svetovni premieri s celotno ekipo, ki je kasneje odgovarjala tudi na vprašanja. Film tekmuje v Panorama kategoriji Berlinaleja in je navdušil mnoge. Gre za pretresljivo zgodbo Franky, ki se še vedno išče. V mlajših letih je skoraj umrla v namerni destrukciji lokala. Življenje se ji spremeni, ko spozna Florence in z njo začne razmerje, katerega si ni nikoli predstavljala.
Še vedno spremljamo dogajanje in gledamo filme v Berlinu, zato bodite z nami. Več o prejšnjih dnevih si lahko preberete tukaj: začetek festivala, Sean Penn dokumentarni film je poraz, U2 ozavešča o zgodovini vojne v Bosni.
Viri slik: Berlinale