Beneški filmski festival 2022: Penélope Cruz je kot vino, z leti vedno boljša
- Nejc Feguš
- 5 septembra, 2022
- 18:00
Četrti dan beneškega filmskega festivala in mi se s poročanjem ne ustavljamo. Tokrat smo imeli bolj umirjen dan, a vseeno si je nam zgodaj zjutraj uspelo ogledati dva filma iz tekmovalnega programa. Nagrado za najboljši film bosta lovila filma L’Immensità in Les Enfants des autres.
V filmu L’Immensità se vrnemo v 70-ta v Rim, kjer spremljamo družino s tremi otroki. Razmerje med Claro in Feliceom je končano, a nočeta razdirati družine zaradi otrok. Najstarejša, 12-let Adriana, zavrne svojo identiteto in se preimenuje v Andrea ter identificira kot moški. Otroci pri tem med srce parajočim prepirom čakajo glas, ki bi jih lahko vodil v svetlo prihodnost.
Penélope Cruz očitno zmore absolutno vse. V filmu se pričakovano izkaže in izjemno odigra lik Clare ter ponovno prikaže svojo igralsko širino. V njem igralka španskih korenin uporabi svoje znanje italijanščine, saj je dialog v celoti v italijanskem jeziku. Pohvaliti velja tudi otroške igralce, ki so se nam hitro prikupili kljub njihovim ‘napakam’. Večkrat nam režiser Emanuele Crialese vrhunsko prikaže kadre, ki so obrnjeni na glavo ali prikažejo lepo pokrajino Rima. Te prizore kasneje vpelje v zgodbo in jih poveže z likom, da ima vse skupaj dodano vrednost. Fantastični so tudi glasbeni vložki, ki jih vključi predvsem v obliki starih skladb v iz zlatih časov črno-bele televizije. Konec je absolutni vrhunec filma in na boljši način zgodbe ne bi mogel zaključiti.
Les Enfants des autres je film, kjer spremljamo starejšo žensko, ki se zaplete z moškim, ki ima mlajšo hčerko. Hitro pride do zaključka, da bi tudi ona želela imeti svojega otroka, a je za to mogoče že prepozno. S hčerko Leilo se hitro povežeta in imata tesno razmerje, toda hitro se vse spreobrne. Enako, kot v prejšnjem filmu, tudi v Les Enfants des autres izstopa odlično izbrana glasbena spremljava. Glavna igralka Virginie Efira je nenehno v ospredju in to tudi upraviči z vrhunsko predstavo. Bori se s pomembnimi tematikami, s katerimi se lahko gledalci hitro poistovetijo, kot so družinske težave, razmerje v poznih letih in dinamičnost razmerja ter sprejemanje kompromisov.
Film lahko hitro čustveno zmanipulira občinstvo, saj ima številne ganljive dogodke in prizore, kjer nas režiserka neusmiljeno spravi do čustvenega zloma. To doseže zgolj preko poteka zgodbe in z začetnim grajenjem empatije do glavnega lika ter njene nove družine. Prejel je pozitivno povratno informacijo s strani kritikov in naše strani, zato vam ogled zagotovo priporočamo.
S tem smo zaključili četrti dan in se pripravili na pester ponedeljek, kjer si bomo ogledali ponovno štiri filme. Več o tem pa že jutri.