5 razlogov za padec Marvelovih filmov

Marvelovo filmsko superherojsko vesolje (MCU) je bilo pred petimi leti na vrhu sveta; v žepu je imelo več milijard zaslužka, na svoji strani pa je imelo tudi filmske kritike, ki so skoraj vse filme označili za kvalitetno zabavo. A na neki točki je Marvel začel izgubljati tla pod nogami; beležili so se prvi finančni neuspehi in medle kritiške ocene, televizijske serije so se borile z nizko gledanostjo, gledalci pa so ob vseh filmin in serijah začeli kazati znake utrujenosti in naveličanosti. 

Kakšni so razlogi za tako nenaden padec Marvelovega imperija? 

Prenasičenost superherojskega žanra

Da je trg prenapolnjen s supeherojskimi filmi, ni sicer izključno Marvelova krivda, vendar pa studio s svojo skoraj tovarniško hiperprodukcijo nosi velik del odgovornosti, da se je omenjeni žanr pri gledalcih izpel. Trije filmi na leto in poleg tega še dve ali tri serije, ki jih moraš spremljati, da bi razumel dogajanja v prihodnjih filmih, je na tej točki postalo zelo utrujajoče tudi za najbolj goreče Marvelove oboževalce. Zato ne preseneča, da se večina Marvelovih serij spopada z nizko / povprečno gledanostjo, mnogi filmi po spektaklu Maščevalci: Zaključek pa tudi s finančno izgubo. Kvantiteta ne sme nikoli nadomestiti kvalitete, česar pa Marvel zaenkrat še ni osvojil. 

Politika in družbeni aktivizem nad vsebino

Nikakor ne trdimo, da superherojski filmi ne bi smeli biti politični in se lotevali občutljivih družbenih problematik kot so rasizem, seksizem, strah pred drugačnostjo, homofobija itd. Nenezadnje so Marvelovi stripi pogosto izhajali iz želje po kritičnih komentarjih na temo kršenja človekovih pravic, človekovega opravičevanja nasilja in poveličevanja totalitarnih režimov. Tudi filmi kot sta Stotnik Amerika: Zimski vojak in Črni Panter sta se ponašala s političnimi podtoni ter kritiko rasizma in kolonializma, vendar sta pri tem ohranila zdravo mero jeze in naivnega sentimentalizma. Žal pa je studio s projekti kot so Stotnica Marvel, She-Hulk in The Falcon and The Winter Soldier padel pod vpliv plitkega hollywoodskega moralizma, ki je namenjen zgolj hranjenju samopravičniškega ega tistih pred in za kamero. Gledalci so ta ponavljajoči vzorec očitno opazili in imajo preprosto dovolj tega, da jim preplačani igralci v smešnih kostumih moralizirajo o pohlepu in privilegijih. 

Pomanjkanje dobrih zlikovcev

Marvelovi filmi so imeli tudi v najuspešnejših obdobjih imeli pogoste težave z zlikovic, ki bi pri gledalcih pustili globji vtis. Mnogi so bili dolgočasni, nekateri slabo izkoriščeni, le peščica, ki jo lahko preštejemo na prste ene roke, pa je pustila močan vtis. Med slednje seveda spada sadistični Thanos, ki je med letoma 2014 in 2019 predstavljal velikega zlikovca Marvelovega superherojskega vesolja, vse dokler ni bil v spektaklu Maščevalci: Zaključek dokončno premagan. V naslednjih letih se je sicer Marvel trudil najti novega zlikovca, ki bi predstavljal močno nevarnost superherojem, vendar zaenkrat brez uspeha, ob patetičnih in nezanimivih barabah kot so Dar-Enn, Kro, Samuel Sterns, Modok in Osvajalec Kang pa gledalci zgolj zehamo. 

Nezanimivi novi superheroji

Eden od glavnih razlogov, da je Marvel uspešno zgradil svoje superherojsko vesolje, so njegovi ikonični liki kot so Iron Man, Stotnik Amerika, Thor, Hulk, Črna Vdova itd., ki so jih prepričljivo upodobili igralski prvorazredniki Robert Downey Jr., Chris Evans, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo in Scarlett Johansson. Njihova nesporna karizma in všečnost sta uspela prepričati gledalce širom po svetu, česar pa ne moremo reči za “novo generacijo” superherojev, ki bodisi ne zmorejo nositi filma na lastnih plečih (Anthony Mackie, Brie Larson, Letitia Wright) bodisi preveč obskurni, da bi zanimali širše občinstvo. Verjetno se je zato Marvel odločil, da v zadnjem obupanem poskusu, da ohrani relavantnost, na “pomoč” pokliče Downeyja Jr.-ja, da bo v prihajajočih filmih o Maščevalcih odigral vlogo zlikovca Doctor Dooma

Nerazumljivo orjaški proračuni

Razumljivo je, da bo Marvel zaradi svojega preteklega finančnega izplena in vpliva, ki ga ima na filmsko industrijo, v svoje projekte vlagal veliko denarja. Toda zadnja leta so proračuni za številne filme in serije postali absurdno visoki in s tem izpostavljeni večji možnosti za finančno izgubo. Tako je npr. posamezna epizoda serije She-Hulk stala 25 milijonov dolarjev, najnovejši film Stotnik Amerika: Pogumni novi svet pa je zaradi številnih sprememb  scenarij menda neuradno stal skoraj 300 milijonov dolarjev. Marvel se bo moral sprijazniti z neprijetno resnico, da so minili časi, ko so supeherojski filmi z minimalno truda zaslužili milijardo dolarjev. 

Poiščite nas na družbenih omrežjih